Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Infertilitet > Adopsjon
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-10-2005, 21:26   #11
MICRO
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Et skritt nærmere barnet vårt!

Hei igjen.

Fredag 7 oktober kom endelig brevet fra Bufetat om at vi var godkjente , og lørdag kom brevet fra inoradopt . Hadde ikke regnet med at vi ville høre fra Inoradopt så fort, men desto større var jo gleden når vi fikk det i postkassa.

Veldig mange papirer vi må samle, og vi må også få tatt bilder av oss selv og av huset inn og utvendig. Både jeg og gubben har ferie om 2 uker og da får vi nok samlet enheldel.

Micro
  Svar med sitat
Gammel 13-10-2005, 00:53   #12
Starlight
Gjest

Så moro da!!
Hvis dere får hente barnet i august er det jo bare ca en mnd lenger enn et svangerskap det nå!
Så deilig å vite at nå er det bare å vente, og i ventetiden kan dere kose dere med å ordne alt klart til den lille kommer
Lykke til, håper tiden går fort
  Svar med sitat
Gammel 11-11-2005, 17:02   #13
MICRO
Gjest

Hei igjen!

Takk for koselige hilsener. Det varmer.

I dag har vi tatt enda et nytt skritt. Fikk levert alle papirene hos Inoradopt i dag, så nå kan vi virkelig begynne ventetiden. Nå skal papirene oversettes og etterhvert sendes til Kina. Det er utrolig deilig å vite at vi nå er ferdig med alt papirarbeidet.

Skal prøve å fokusere minst mulig på datoer og måneder, men det er sikkert lettere sagt enn gjort. Har i grunnen mer enn nok oppe i hodet mitt fortiden. Mammaen min har fått kreft og kjemper sin tøffeste kamp noen sinne. Ho er veldig optimistisk og har ikke vært dårlig pga cellegift, men det er utrolig tøft å se henne og stå vedsiden av henne i denne tiden. Derfor skal jeg prøve å være minst mulig inne på forum sider og prøve å tenke positivt på mange andre ting.

Håper dere skjønte denne formuleringen, men jeg skal holde dere oppdatert.

Micro
  Svar med sitat
Gammel 22-12-2005, 15:26   #14
MICRO
Gjest

Ja da nærmer jula seg stygg fort, og jeg har kun 1 dag igjen på jobb. Godt å vite.

Med adopsjonsprosessen føler jeg det har stoppet opp litt. (litt utålmodig).
Vi leverte papirene til IA den 21 november, og nå er det jo gått 1 måned. Sendte mail til kontaktpersonen vår i IA, og lurte på hvor papirene var nå i systemet.

De ligger til behandling på den Kinesiske ambassade, og blir ikke sendt til Kina før over nyttår . Så vil det ta ca 1 måned før vi er godkjente (forhåpentligvis) i Kina. Så i tillegg vil ventetiden i Kina øke til ca 10 måneder .

Da er det mulig at håpet om å være foreldre innen neste jul svinner hen .

Vi hadde virkelig håpt at vi i august/september neste år skulle ha tatt en Kina-tur, men det kan vi nok glemme nå.

Er litt lei meg, men prøver så godt jeg kan å glemme hele adopsjonsprosessen. Ikke alltid like lett når "alle" spør hvordan det går. Skjønner jo at de er glade på våre vegner, men det blir litt plagsomt.

Vil ønske alle her inne en riktig god jul og godt nytt år.

Micro
  Svar med sitat
Gammel 22-12-2005, 16:31   #15
Blondie
Gjest

Uff, jeg kan ikke forestille meg hvordan det må være å vente så lenge!
Håper det lar seg ordne kjappere og at dere neste jul feirer sammen med det lille barnet deres!
  Svar med sitat
Gammel 22-12-2005, 16:50   #16
HanneG
Gjest

Skjønner at du blir frustrert over å vente så lenge, dere har jo venta lenge nok fra før!

Sender en stor julehilsen og med ønske om at dere iløpet av 2006 får tilsagn om adopsjon - og at neste jul tilbringes i Kina, hvor dere henter verdens vakreste barn, nemlig deres!
  Svar med sitat
Gammel 22-12-2005, 18:00   #17
LilleK
VIP-medlem

LilleK sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Sørlandet
Meldinger: 9,177
LilleK har et ubeskrivelig bra rykte.LilleK har et ubeskrivelig bra rykte.LilleK har et ubeskrivelig bra rykte.LilleK har et ubeskrivelig bra rykte.LilleK har et ubeskrivelig bra rykte.LilleK har et ubeskrivelig bra rykte.LilleK har et ubeskrivelig bra rykte.LilleK har et ubeskrivelig bra rykte.LilleK har et ubeskrivelig bra rykte.LilleK har et ubeskrivelig bra rykte.LilleK har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg forstår du er utålmodig og at du synes hele prosessen går treigt. Håper du snart ser at det går litt fremover da!

og så vil jeg ønske deg en god jul og et godt nyttår.

fra LilleK
født 02.07.10 kl 22.02
LilleK er logget av   Svar med sitat
Gammel 03-01-2006, 19:04   #18
MICRO
Gjest

Hei og godt nytt år til dere alle. Takk for trøstende ord til meg det varmer.
Nå har det endelig skjedd at papirene er blitt sendt videre til Kina, og det kjennes veldig bra ut. De skrev i brevet at det vil ta 8-10 mnd med venting før vi blir tildelt et barn. Så en lærer seg tålmodighet det er iallefall sant.

Godt å vite at vi går videre mot målet. Selv om skrittene er små.
Klem fra Micro
  Svar med sitat
Gammel 03-01-2006, 19:28   #19
Teeny
Hjelpeadmin

Teeny sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Meldinger: 8,939
Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.

Så kjekt å lese at det går fremover i adopsjonsprosessen, MICRO, om enn ganske sakte. Gleder meg til å høre gladmeldingen om at dere har vært og hentet hjem barnet deres

Når det er sagt var det trist å lese at moren din har fått kreft. Håper virkelig hun blir frisk og kommer seg på fote igjen snart.

Enda en hjemmesnekret
født aug '13
Ferdig.
Teeny er logget av   Svar med sitat
Gammel 20-02-2006, 16:34   #20
MICRO
Gjest

20.02.06

Ny oppdatering!

I dag orket jeg ikke å vente lenger og sendte en mail til inoradopt. Og fikk kjapt svar. De hadde faktisk sendt et brev til oss i dag (som vi kan forvente kommer i morgen), og der vil det stå at LID (reg dato i Kina) er 23 januar.
Utorlig god nyhet synes nå jeg.

Ellers er det ikke noe bra med mammaen min. Vi innser at tiden sammen med henne er knapp. Ho har vært dårligere enn vi har vist. Om det er ho som vil skjerme eller om legene ville skjerme henne vet vi ikke. Akkurat nå er ho hjemme sammen med min far. Ho har fått sykehusseng som står i stua. Ho kan ikke klare å stelle seg selv, og bare det å sette seg opp i senga må ho hjelp til. Det er forfærdelig tungt å se på, og jeg er fortiden 50% sykemeldt fra jobben min. Jobber noen få timer på formiddagen slik at jeg skal komme meg opp av senga og starte dagen.

Legene kan ikke si noe hvor lenge mamma har igjen, men ingen av oss er i tvil om at ho er alvorlig syk.

Synes det er forfærdelig tungt og trist, og spesielt det at ho ikke skal oppleve at jeg og gubben blir foreldre. Tanken på at ho ikke står på flyplassen når vi kommer hjem er nesten uutholdelig. Nå håper vi at denne siste tiden for mamma ikke blir fyldt med masse smerter, men at ho kan nyte denne siste tiden. I dag hadde ho ligget å sett ut på sola som skinte i snøen, og det gledet hun seg veldig over.

Gleder og sorger går hånd i hånd her hos oss fortiden.

Micro
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 06:10.