Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Vi som har mistet
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 30-05-2013, 22:16   #11
Ravneline
Medlem

Medlem siden: May 2013
Meldinger: 65
Ravneline er en ukjent størrelse akkurat nå.
Sv: symptomer etter spontanabort

Uff a meg, dette hørtes ikke mye godt ut. Jeg hadde en MA i uke 12+2 nå i mai. Jeg fikk 3 cytotec til å legge inn i skjeden. Jeg syns ikke det gjorde sånn veldig vondt, men jeg blødde veldig mye. Jeg hadde ikke blødd noe særlig før jeg fikk disse tablettene. Jeg valgte allikevel å ta den sterke smertestillende tabletten jeg fikk før natten for å få slappe av og ikke kjenne på disse småriene som kom.

Fosteret hadde ikke utviklet seg så lenge som hos deg, så jeg hadde ikke så mye som skulle ut. Det sies jo at man ikke anbefaler medisinsk abort, men heller bør gjennomføre en evakuering/utskrapning etter uke 9. Du skal i hvertfall slippe å ha vondt sånn som dette, og de burde hjelpe kroppen din å komme i gang med å tømme livmoren slik at du kan bearbeide dette psykisk. For meg var det veldig viktig å få i gang denne prosessen for å komme videre.
Det er ikke noen god følelse å gå rundt slik!

Stå på ditt!
Sender deg en stor klem!
Gammel 03-06-2013, 12:22   #12
Lillegull
Medlem

Meldinger: 69
Lillegull er en ukjent størrelse akkurat nå.

Hei å tusen takk for svar

Jeg ble innlagt på fredag da ingenting hadde skjedd etter de 4 første tablettene. Fikk 4 nye tabletter som sku opp i skjeden + smertestillende slik at jeg kunne prøve å få sove litt. Hadde samme store smertene som før jeg tok tablettene. Etter to timer måtte jeg på do, å alle 4 tablettene kom ut like hele. Fikk to nye tabletter av samme sort som jeg denne gangen skulle svelge. Etter 15 minutter var fosteret ute, å jeg følte meg straks SÅ mye bedre. Følte ikke jeg fikk verre smerter etter tablettene enn de var fra før. Følte meg veldig lettet for at jeg endelig var ferdig. Utrolig tungt å gå å kjenne på å tenke på hver bidige dag.
Hadde store styrtblødninger i hele går, å følte nesten hele underlivet kom ut! Men har nå sovet i 12 timer å føler meg mye bedre. Har lavt blodtrykk pga alt blodet jeg har mistet i 4 uker, så er ganske svimmel eneste. Håper blødningene gir seg snart er sykemeldt ut juni, så jeg får komt meg skikkelig til hektende igjen.

Håper ikke jeg støter noen med dette innlegget, men håper at andre kan dra nytte av min erfaring med MA.

Tusen takk for støtte og tilbakemelding dere har gitt meg. Dere hører nok mer ifra meg
Lillegull er logget av   Svar med sitat
Gammel 03-06-2013, 12:25   #13
Lillegull
Medlem

Må bare få med at jordmor anbefalte meg å ta de tablettene fremfor en utskrapning pga evt senere komplikasjoner. Hun sa at det beste for kroppen og senere graviditet ville være å ta de tablettene og ikke en utskrapning.
Gammel 03-06-2013, 17:00   #14
Amaya
Veteranmedlem

Amaya sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Midt Norge
Meldinger: 3,619
Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.

Dette høres veldig likt min ene MA historie. Jeg som deg fikk beskjed om at det beste for kroppen var tablettene, men jeg reagerte nesten ikke på de og måtte ta noen skikkelige hestekurer. Jeg ble til slutt så tappet for blod at det var like før jeg måtte ha blodoverføring. Sist MA tok jeg utskrapning med en gang da jeg tror det er bedre for meg.

Så fint at du har sykemelding og kan bruke tiden til å komme deg igjen. Pass på å få i deg masse jern i denne perioden. Ta godt vare på deg selv nå, en MA er tøft å gå igjennom.
Søskenforsøk: 1 Ivf juli 2013
Søskenforsøk: 2 Ivf okt 2013
Søskenforsøk: 3 ivf, avbrutt pga spontan eggløsning
Søskenforsøk: feb 2014
Amaya er logget av   Svar med sitat
Gammel 10-06-2013, 08:06   #15
Lillegull
Medlem

Hvor lenge hadde dere blødninger etter SA/MA? Jeg er på 5 uken nå siden første blødning, å på fredag er det to uker siden jeg fikk tablettene for MA. Jeg blør fremdeles idag var det store blødninger igjen. Mye geleklumper som kommer ut. Bare lurer på hvor lenge en kan regne med disse blødningene....

Jeg begynte med jern tabletter sist uke, å kjenner at de hjelper på, så tusen takk for anbefalingen Amaya
Gammel 12-06-2013, 08:53   #16
MammaMø
Supermedlem

MammaMø sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Sted: østlandet
Meldinger: 945
MammaMø er som en uslipt juvél.MammaMø er som en uslipt juvél.MammaMø er som en uslipt juvél.MammaMø er som en uslipt juvél.MammaMø er som en uslipt juvél.MammaMø er som en uslipt juvél.MammaMø er som en uslipt juvél.MammaMø er som en uslipt juvél.

Det må være slitsomt å aldri bli ferdig med dette! En MA er tøft, og det er godt når kroppen er ferdig og man kan komme seg videre. Høres rart ut at du blør så mye.
Jeg har bare hatt MA med utskapning, og da blødde jeg nesten ikke. Ved SA har jeg blødd 4-5 dager. Det er vel vanlig å blø et par uker etter, men da ville jeg trodd småblødninger og ikke store blødninger lenger.
Kanskje du bør få sjekket det?
. IVF/ICSI juni 2012 svak positiv til negativ
2. IVF/ICSI okt. 2012. MA/SA.
SA uke 9 april 2016. Er vel ferdig nå...

MammaMø er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-06-2013, 09:53   #17
Lillegull
Medlem

Tusen takk for svar MammaMø

Ja jeg tenkte å ringe i morgen. Da er det gått 13 dager siden MA tablettene, å overlegen som jeg var hos skulle være på sykehuset til den 14. dersom jeg hadde noen spm.
I går kom det ut den største geleklump/ettellerannet siden jeg begynte å blø. Var sånn at jeg kjente det godt når den kom ut. Blødde mye igjen i går, å tok faktisk bilde av den bare for å ta med å vise til evt lege hvor mye jeg faktisk har blødd i det siste. Etter dette har blødningen blitt betraktelig mindre, å nå føles det som normalt igjen etter hvert "der nede". Så krysser fingrene for at det nå går mot slutten. Det har vært en stor påkjenning dette her det å aldri få bli ferdig med det på en måte, sliter enormt på kropp og sjel.
Gammel 14-06-2013, 08:59   #18
Lillegull
Medlem

Da ble jeg innlagt i går og fikk utskrapning. Jeg hadde fremdeles rester igjen etter fosteret, så derfor de store blødningene. Endelig godt å bli ferdig med det, ja på sett og vis da
Gammel 14-06-2013, 09:06   #19
Sunniv
Supermedlem

Sunniv sin avatar

Medlem siden: May 2012
Meldinger: 732
Sunniv er på vei til noe stort.

Huff, håper du slipper fler plager nå!

Sier oss fornøyd med ett barn og priser og lykkelig for all god hjelp vi har fått hos Riksen!
Sunniv er logget av   Svar med sitat
Gammel 16-06-2013, 11:48   #20
MammaMø
Supermedlem

MammaMø sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Sted: østlandet
Meldinger: 945
MammaMø er som en uslipt juvél.MammaMø er som en uslipt juvél.MammaMø er som en uslipt juvél.MammaMø er som en uslipt juvél.MammaMø er som en uslipt juvél.MammaMø er som en uslipt juvél.MammaMø er som en uslipt juvél.MammaMø er som en uslipt juvél.

Så godt at du fikk ordnet opp i det. Selv om det ikke er slik man vil at det skal gå...
. IVF/ICSI juni 2012 svak positiv til negativ
2. IVF/ICSI okt. 2012. MA/SA.
SA uke 9 april 2016. Er vel ferdig nå...

MammaMø er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 04:46.