Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Vi som har mistet
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-10-2014, 17:07   #1
prøvepar
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2013
Meldinger: 7
prøvepar er en ukjent størrelse akkurat nå.
Prøving etter MA

Hei. Den 1 August havnet dagen vår som vi skulle vært 12 uker på vei på sykehuset da jeg gikk igjennom min første utskraping.
Jeg hadde alltid fått høre at jeg ikke kunne bli gravid, så jeg tok dette ekstra tungt da vi har prøvd i flere år på å bli foreldre.
Men jeg trenger litt hjelp av dere som har gått igjennom dette, i og med at dette er min første gang, og jeg har så mye spørsmål rundt det hele og hva som har skjedd etter MA.

Etter utskrapingen gikk det 5 uker frem til jeg fikk mensen igjen, og da hadde jeg blødninger fra 6 september til 14 september, og der igjen gikk det kun 4 dager frem til jeg fikk en ny mens som varte i 11 dager. Og dette er 25 dager siden jeg hadde sist mens. Men i går etter oppdaget vi at jeg hadde en rosa/brunrosa utflod, og samboeren min gikk rett på nett og søkte opp festningsblødning. Jeg tok en test for én uke siden, da den slo ut på at jeg uten tvil ikke var gravid, men kan det evt være en festningsblødning? Jeg vet ikke helt om jeg tørr å håpe på noe, men tankene er vanskelige å legge ifra seg.

Tar gjerne imot tips, råd og egne erfaringer, da jeg blir litt usikker på hele greia nå etter alt som har skjedd. Jeg har jo heller ingen sjans til å regne på når eggløsningen skal være eller når jeg skal ha mensen heller, da jeg i følge kalenderen skulle hatt mensen for 5 dgr siden?

Takk for svar
prøvepar er logget av   Svar med sitat
Gammel 24-10-2014, 18:46   #2
Sunniv
Supermedlem

Sunniv sin avatar

Medlem siden: May 2012
Meldinger: 732
Sunniv er på vei til noe stort.
Sv: Prøving etter MA

Jeg har vært gjennom en MA selv, og har slitt med å bli gravid, så vil bare si at jeg skjønner hvordan du har det. Nå har vi fått hjelp via Riksen, og vi kunne aldri lykkes uten hjelp heller. Men, når jeg ble gravid etter MAen hadde jeg en liten festeblødning. Den kom 4 dager før positiv test. Jeg var sikker på at blødningen var starten på mensen, så jeg testet aldri selv rundt den tiden og det hadde nok vært for tidlig også.

Hvis du er usikker, så ta en ny test, for den bør vise at du er gravid nå dersom blødningen var en festeblødning. Om dere ikke har lyktes nå, så kan det dessverre være at MAen har tullet til kroppen litt. For meg tok det 5 uker før kroppen var tilbake til normalen og mensen etter dette var også annerledes enn den var før.

Sier oss fornøyd med ett barn og priser og lykkelig for all god hjelp vi har fått hos Riksen!
Sunniv er logget av   Svar med sitat
Gammel 24-10-2014, 21:01   #3
prøvepar
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2013
Meldinger: 7
prøvepar er en ukjent størrelse akkurat nå.

Takk for svar. men hvordan gikk det med graviditeten etter MA? Overlevde det, eller gikk det dårlig? Og hvor lenge varte festningsblødningen din? Min var bare litt etter(under) samleie i går, men i dag er det ingenting lenger..

Er bare redd for at ''forhåpningene mine'' er så høye, og at det brått er det som gjør at jeg ikke får mensen.. Blir så lei meg hver gang den viser negativ..
prøvepar er logget av   Svar med sitat
Gammel 24-10-2014, 22:48   #4
Tallahassee
Veteranmedlem

Tallahassee sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Meldinger: 4,940
Tallahassee er som en uslipt juvél.Tallahassee er som en uslipt juvél.Tallahassee er som en uslipt juvél.Tallahassee er som en uslipt juvél.Tallahassee er som en uslipt juvél.Tallahassee er som en uslipt juvél.Tallahassee er som en uslipt juvél.

Utrolig stor klem til deg Det er tungt å gå igjennom en abort så sent.
Håper du får til å kartlegge EL fremover, testing og temping er jo fine verktøy til det.
Jeg hadde abort i uke 14 i vinter, og klarte å kartlegge første EL 34 etter blødningen startet. Etter det stabiliserte syklusen seg ganske greit, selv om EL var litt ustabil fra måned til måned. Absolutt litt hard jobbing med EL-tester og slikt for å få det til.

Masse lykke til videre!
Chart
Tallahassee er logget av   Svar med sitat
Gammel 24-10-2014, 22:52   #5
Sunniv
Supermedlem

Sunniv sin avatar

Medlem siden: May 2012
Meldinger: 732
Sunniv er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av prøvepar Vis post
Takk for svar. men hvordan gikk det med graviditeten etter MA? Overlevde det, eller gikk det dårlig? Og hvor lenge varte festningsblødningen din? Min var bare litt etter(under) samleie i går, men i dag er det ingenting lenger..

Er bare redd for at ''forhåpningene mine'' er så høye, og at det brått er det som gjør at jeg ikke får mensen.. Blir så lei meg hver gang den viser negativ..
Blir bare kjapt svar nå, men graviditeten endte i en gutt som ble født i august. Det gikk altså veldig bra!

Festeblødningen varte ikke lenge, det var jo egentlig bare spotting den ene gangen jeg var på do den gangen. Trodde jo det var mensen, men det kom aldri mer.

Sier oss fornøyd med ett barn og priser og lykkelig for all god hjelp vi har fått hos Riksen!
Sunniv er logget av   Svar med sitat
Svar

Stikkord
ma sa

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 22:08.