Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Vi som har mistet
Vis resultat: Har du opplevd Ex.u?
Ja, dessverre.. 19 45.24%
Nei 20 47.62%
Måtte fjerne egglederen det satt i, i tillegg 15 35.71%
Fikk beholde egglederen det satt i 2 4.76%
Oppdaget det før egglederen revnet. 7 16.67%
Oppdaget det ved at egglederen revnet 5 11.90%
Flervalgs spørreundersøkelse Velgere: 42. Du kan ikke stemme i denne spørreundersøkelsen

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-03-2011, 11:00   #11
Alma
Supermedlem

Alma sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Meldinger: 902
Alma vil raskt nok bli berømt.Alma vil raskt nok bli berømt.Alma vil raskt nok bli berømt.Alma vil raskt nok bli berømt.Alma vil raskt nok bli berømt.
Sv: Har du hatt Ex.u?

Jeg har hatt xu.

Hadde store smerter, men skjønte ikke hva det var. Trodde det kunne være normalt å ha litt (supervondt) i begynnelsen av graviditeten
Legevakta skjønte det ikke en gang. Men når egglederen sprakk ble jeg sendt i hui og hast til operasjonsbordet. Hadde indre blødninger som kunne være livstruende.

Venstre eggleder ble fjernet og vi strevde med å bli gravide på nytt etterpå. Men etter 8 mnd klarte vi det og denne gangen satt spiren på riktig sted.

Skrekken sitter fortsatt i, og skulle mannen og jeg være så heldige å bli gravide igjen, kommer jeg til å være svært nervøs de første par månedene i tilfelle xu skulle skje igjen.
Familien er komplett, men sniker på gamle kjente
Alma er logget av   Svar med sitat
Gammel 18-03-2011, 15:29   #12
Tingeling
Seniormedlem

Tingeling sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Sted: Møre og Romsdal
Meldinger: 1,486
Tingeling har mye å være stolt av.Tingeling har mye å være stolt av.Tingeling har mye å være stolt av.Tingeling har mye å være stolt av.Tingeling har mye å være stolt av.Tingeling har mye å være stolt av.Tingeling har mye å være stolt av.Tingeling har mye å være stolt av.Tingeling har mye å være stolt av.Tingeling har mye å være stolt av.Tingeling har mye å være stolt av.

Jeg trykket på Ja dessverre. Har opplevd det to ganger, den første gangen fikk jeg beholde eggelederen, men den andre gangen (på samme side) måtte jeg fjerne den. Jeg har likevel fått barn etterpå.

Må bare fortelle da det skjedde andre gangen: Jeg hadde vannvittig vondt på høyre side, men da jeg våknet av narkosen så hadde jeg snitt på begge sider. Jeg lurte på hvorfor, og gyn. som hadde visitten om morgenen sa at svangerskapet var på venstre side, og de hadde fjernet egglederen der. I tillegg var høyre side så ødelagt av den tidligere xu'n at jeg måtte regnes som steril. Han beklaget, men jeg hadde barn fra før så det var ingen krise, det er jo slikt som kan skje.
Jeg snakket med mannen min og ga beskjed om at det nok ikke ble flere barn på oss, og han skulle hente meg om en times tid. En stund senere da jeg pakket sakene mine kom gyn løpende inn på rommet, og var illrød i ansiktet. Han kunne da fortelle at han hadde misforstått under rapport, og at de ikke hadde fjernet noe som helst på den friske siden. De hadde måttet inn gjennom den venstre siden pga sammenvoksninger fra tidligere av, og dermed hadde jeg to snitt. Så steril var jeg ikke, og han håpet jeg kunne tilgi ham. Måtte le litt av hele greia, det var jo litt tragikomisk...
Gammel 21-03-2011, 19:55   #13
Eplejenta
Medlem

Eplejenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Rogaland
Meldinger: 228
Eplejenta er en kommende stjerneEplejenta er en kommende stjerne

Tingeling:
Søskenforsøk siden 09
IVF/ICSI okt 11: kjemisk
IVF des 11: OHSS og SA, uke 9
Anbefales ikke flere ferskforsøk, men har en ampulle full av håp som ligger på frys og venter på våren...
April 13: Lillebror kom til oss på naturlig vis - miraklenes tid var ikke forbi!
Eplejenta er logget av   Svar med sitat
Gammel 22-10-2012, 16:18   #14
Mimo
Supermedlem

Mimo sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: i byen
Meldinger: 849
Mimo vil raskt nok bli berømt.Mimo vil raskt nok bli berømt.Mimo vil raskt nok bli berømt.Mimo vil raskt nok bli berømt.Mimo vil raskt nok bli berømt.

Ser det er en gammel tråd, men fortsatt aktuelt.

Jeg har hatt XU. Den ble oppdaget tidlig, for lav HCG på DPO15. Det var mange kontroller før jeg "endelig" ble operert 8+4. De hadde nok håpet på det lengste at kroppen skulle ordne opp selv.

Jeg hadde ingen form for smerter eller andre symptomer enn rar HCG utvikling og de så ikke noe fosteranlegg i livmor.

Egglederen var ikke til å redde.
3 IVF/ICSI-D - juni/oktober/desember 2012

4 ICSI - D (6 ICSI totalt) april 2013:
født desember 2013
Mimo er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 23:14.