Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Vi som har mistet
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-11-2012, 20:49   #11
Linken
Veteranmedlem

Linken sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Akershus
Meldinger: 3,519
Linken har en strålende fremtid.Linken har en strålende fremtid.Linken har en strålende fremtid.Linken har en strålende fremtid.Linken har en strålende fremtid.Linken har en strålende fremtid.Linken har en strålende fremtid.Linken har en strålende fremtid.Linken har en strålende fremtid.Linken har en strålende fremtid.Linken har en strålende fremtid.
Sv: Nei!!

Åh nei, såååå utrolig trist å lese, Månestråle!
10.02.09: Adopsjonsøknad sendt
10.02.12: Den STORE telefonen ringte, jente født februar 2009
17.04.12: Lykken snudde og ble til dyp sorg!
21.05.12: Telefonen ringte igjen, gutt født oktober 2011

Sist endret av Linken; 24-11-2012 kl 20:55.
Linken er logget av   Svar med sitat
Gammel 24-11-2012, 21:35   #12
Spes
Medlem

Spes sin avatar

Medlem siden: May 2010
Meldinger: 53
Spes er på vei til noe stort.

Hei

Er ikke aktiv inne på forumet, orker ikke helt å forholde meg til alt. Men følger med, og det skjærer meg i hjertet det du opplever nå.. Å kjenner sånn igjen at mennene ikke forstår hvordan det er. De er jo også lei seg, men tror ikke de kjenner den inderlige smerten vi gjør.

Jeg trodde ikke det kom til å bli så vondt å miste etter vi fikk gutten vår, men det ble på en måte værre.. For denne ganger var det så brutalt virkelig for meg hva jeg mistet. Og det savnet var helt grusomt. Uansett hvor tidlig det er så har vi kjent på håpet, og vi har sett for oss å gledet oss over hvordan det vil bli. Hvem dette lille frøet er. Så når vi mister, er det som en del av oss dør, å da er det lov å gråte, det er lov å synes verden er urettferdig, for det er den.

Du må være sikker på at du får hjelp nå, det er umenneskelig å gå gjennom noe sånt så mange ganger.. Kanskje det kan være lurt å høre med noen andre? Jeg bruker Hausken, å de er utrolig flinke.. Sikkert mange andre også, men av og til kan kanskje nye øyne se ting som er oversett...

Uansett, ta vare på deg selv. Det blir jo bedre, men sorgen over dem vi har mistet, den har vi alltid med oss. Og det har vi lov til.

PCOS/PCO (normalvektig på metformin)
Spes er logget av   Svar med sitat
Gammel 25-11-2012, 13:30   #13
Tilla
Medlem

Tilla sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Meldinger: 206
Tilla er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av månestråle Vis post
Kjære dere, jeg strigråter av å lese kommentarene deres.. Regner med jeg er full av hormoner, men det føles ikke greit i det hele tatt å bare sette inn egg gang etter gang å få høre at alt ser perfekt ut og så bare mistei uke 4-5-6-7. vet det er tidlig men allikevel. Jeg skal si det til St. Olavs på mandag at jeg gjerne vil at de gjør noe. Hva vet jo ikke jeg. Det er det som gjør meg så redd, at ikke de kan tenke ut noe smart... Tenkte på å oppsøke en annen gyn også, bare for å snakke med en annen person.

Dette går over så lang tid også at vi lider under det alle tre her hjemme. Jeg gråter og de andre ser på video. Sånn har dagen i dag vært f.eks.

Takk igjen. Og hvis noen orker å si hva dere selv har bedt om eller gjort eller ville bedt om/gjort så er jeg takknemlig for alle kommentarer.
ååå, kjære lille du! Det var trist å lese
Tror nok det er vanskelig for mennene det der med graviditet. De skjønner som oftest ikke følelsene før de har babyen der. Det skjer jo i vår kropp. Og når man mister, kjenner nok de også på sorg og skuffelse, men vet ikke helt hvordan de skal takle vår.....som sitter så inderlig dypt....da de er umistelige disse små fra vi får bekreftet at de er der.

men det høres ut som han støtter deg på den måten han kan. nemlig å ta vare på jenta deres, så du får gråte og sørge. Menn er flinkere til å vise kjærlighet/støtte i handling...ikke ord. De vil gjerne ha en løsning på et problem-noe de kan fysisk gjøre. Når vi er lei oss eller har problemer, kan det hjelpe å bare prate, men mens vi prater prøver de å finne/eller tror vi forventer en fysisk løsning.... men her er det ikke mye mannen får gjort....så han føler seg nok hjelpesløs.

Jeg syns du kan bestille deg time på medicus, desverre er det sånn at man kan føle seg bedre tatt vare på i det private noen ganger. Da kanskje du får litt råd om veien videre, så det er lettere å sette ord på hva du forventer og krever på St.Olavs. De er utrolig dyktige på medicus og Aleris.....de skjønner virkelig pasientomsorg. (må si jeg har ikke noe erfaring med St.Olavs, men det offentlige er vel gjerne mer ventetid og "travlere")

Mange varme tanker og klemmer
pp4: termin ca. 08.08.13

en bitteliten spire i magen- klamre deg fast
Tilla er logget av   Svar med sitat
Gammel 25-11-2012, 16:54   #14
månestråle
Seniormedlem

månestråle sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: Midt på
Meldinger: 1,958
månestråle har mye å være stolt av.månestråle har mye å være stolt av.månestråle har mye å være stolt av.månestråle har mye å være stolt av.månestråle har mye å være stolt av.månestråle har mye å være stolt av.månestråle har mye å være stolt av.månestråle har mye å være stolt av.månestråle har mye å være stolt av.månestråle har mye å være stolt av.månestråle har mye å være stolt av.

Kjære dere, tusen takk for alle ordene deres! Jeg skal lese dem nøyere gjennom senere.

Linken: Du vet jo alt om dette. Håper du har det fint og tusen takk for omtanken din!

Spes - det er helt sant som du sier, det at jeg vet akkurat hvor fantastisk det er gjør det forferdelig trist når det glipper gang etter gang.

Jeg skulle GJERNE dratt til Hausken, men vi bor så langt unna, skjønner ikke helt hvordan jeg skal få det til i praksis. Kanskje er det det vi bør gjøre... Jeg tenkte å sende en mail til medicus også - de er i Trondheim så det er litt nærmere. Men det er et vanskelig valg. Kanskje Hausken hadde fått oss gravid igjen om vi hadde dratt til han..

TillaDet du sier om menn er sant, jeg er glad for at han er den han er og han gjør hva han kan. Noen ganger er det godt med den pragmatismen hans også, og jeg er trygg på at han klarer å stå i dette sammen med meg. Godt å høre at du har bra erfaring med medicus. Tror jeg bare trenger noen som vil se litt ekstra på historien min, og lytte litt..

Jeg er såpass hormonell akkurat nå at jeg omtrent vurderer å selge huset hvis den beste muligheten viser seg å være dyr. Men det er jo heller ikke helt bra...

Månestråleboka
Tilbakemeldinger
månestråle er logget av   Svar med sitat
Gammel 25-11-2012, 18:50   #15
Malena
Seniormedlem

Malena sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Norge
Meldinger: 2,362
Malena er som en uslipt juvél.Malena er som en uslipt juvél.Malena er som en uslipt juvél.Malena er som en uslipt juvél.Malena er som en uslipt juvél.Malena er som en uslipt juvél.Malena er som en uslipt juvél.

Malena er logget av   Svar med sitat
Gammel 25-11-2012, 20:20   #16
Della
Seniormedlem

Della sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Østafjells
Meldinger: 2,773
Della er fantastisk mot andre.Della er fantastisk mot andre.Della er fantastisk mot andre.Della er fantastisk mot andre.Della er fantastisk mot andre.Della er fantastisk mot andre.Della er fantastisk mot andre.Della er fantastisk mot andre.Della er fantastisk mot andre.Della er fantastisk mot andre.Della er fantastisk mot andre.

Åh nei, vennen.
Sender varme tanker.
Gammel 25-11-2012, 22:25   #17
Nora H
Supermedlem

Nora H sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Meldinger: 922
Nora H er bare skikkelig grei.Nora H er bare skikkelig grei.Nora H er bare skikkelig grei.Nora H er bare skikkelig grei.Nora H er bare skikkelig grei.Nora H er bare skikkelig grei.Nora H er bare skikkelig grei.Nora H er bare skikkelig grei.Nora H er bare skikkelig grei.

Det er så grusomt å miste gang på gang, har opplevd det selv. Føler virkelig med deg.
Nora H er logget av   Svar med sitat
Gammel 26-11-2012, 13:02   #18
Idril
Supermedlem

Idril sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Rogaland
Meldinger: 475
Idril vil raskt nok bli berømt.Idril vil raskt nok bli berømt.Idril vil raskt nok bli berømt.Idril vil raskt nok bli berømt.

Ånei, så trist
Masse god klemmer til deg!
august-13
Idril er logget av   Svar med sitat
Gammel 28-11-2012, 12:00   #19
Amaya
Veteranmedlem

Amaya sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Midt Norge
Meldinger: 3,619
Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.Amaya har et ubeskrivelig bra rykte.

Huff så leit. Vi hadde godt resultat med embryogen på medicus vet ikke om det kan være aktulet for deg?
Søskenforsøk: 1 Ivf juli 2013
Søskenforsøk: 2 Ivf okt 2013
Søskenforsøk: 3 ivf, avbrutt pga spontan eggløsning
Søskenforsøk: feb 2014
Amaya er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 10:01.