Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Vi som har mistet
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 17-08-2014, 09:35   #1
Hanss
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2014
Meldinger: 3
Hanss er en ukjent størrelse akkurat nå.
Mistet uke 12, ny graviditet nå, mistet

Hei. Helt ny her. Rett på sak.
Vi mistet i april, 12 uker på vei. Det hele endte med 12 t på sykehus og utskrapning. Hadde blødd i 2 dager, og vært i kontakt med legevakt. Store smerter i mage.

Alt har vært ute av kontroll etter det. Mensen annenhver, tredjehver uke. Humøret har ikke vært på topp heller. Tenker mye på om noe er alvorlig galt.

Kroppen fortsatte å være rar, jeg trodde noe var galt, alvorlig.
Kontaktet lege, og bestilte meg time hos volvat gynekolog.
Blodprøver på mandag, volvat fredag.
På fredag fikk jeg svar på bp, jeg var gravid igjen. Ultralyd hos volvat senere på dagen bekreftet dette. Det var to stykk i et veldig tidlig stadie. Jeg blødde fortsatt litt av og til. Vi ble selvsagt veldig glade. Nå har vi prøvd i 1 år.
På fredags kveld fikk jeg vondt i magen. Begynte å blø mye og ut kom det to store klumper. Utrolig trist og leit.

Legen min på volvat hadde ferie frem til neste onsdag, tok kontakt med hun da og jeg fikk time på dagen. Blødde fortsatt på onsdag.
Innvendig UL. Viste at det ene egget fortsatt satt på plass! Fortsatt så tidlig at hjertet ikke er utviklet. Blødningene har avtatt noe, men på ul så hun at det var endel som skulle ut, så vi er fortsatt redde for at det skal ta med seg den lille.
Vi skal på kontroll om 1 uke igjen, da håper jeg det har blitt lyd i det.
At det holder seg på plass denne gangen. Vi gruer/ veldig spente og tørr ikke håpe før det har gått mange måneder denne gangen.

Grunnen til at det var to klumper kunne være koagulert blod, som drar med seg vev. Det kan gjøre at det ligner veldig på noe tidlig utviklet.

Men mitt spørsmål er om det er mange som har opplevd å ha 2 egg, et forsvinner og fortsatt ha et vellykket svangerskap.
Hanss er logget av   Svar med sitat
Gammel 17-08-2014, 10:12   #2
vilblitre
Supermedlem

vilblitre sin avatar

Medlem siden: Nov 2013
Sted: Oslo
Meldinger: 943
vilblitre er på vei til noe stort.
Sv: Mistet uke 12, ny graviditet nå, mistet

Det er visst ganske vanlig å miste en tvilling tidlig i svangerskapet. Har ikke opplevd det selv men ei jeg kjenner har en skjønn 10-åring som mistet tvillingen sin tidlig i svangerskapet.
for at spiren klorer seg fast
SA mai 2014
: f/d mai 2015
: f mai 2016
juli 2017
vilblitre er logget av   Svar med sitat
Gammel 18-08-2014, 09:13   #3
Javelin
Seniormedlem

Javelin sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Vestlandet
Meldinger: 2,128
Javelin har en aura rundt seg.Javelin har en aura rundt seg.Javelin har en aura rundt seg.Javelin har en aura rundt seg.Javelin har en aura rundt seg.Javelin har en aura rundt seg.

Hei og velkommen hit

Jeg ser du ikke har fått så mange svar enda.
Håper flere vil svare etterhvert.

Bare et lite tips: Kanskje du kan få respons fra noen flere hvis du spør om det samme på søsterforumet vårt "Snart Mamma".
Der kan du for eksempel legge spørsmålet inn i underforumet "Komplikasjoner og plager": http://forum.snartmamma.com/forumdisplay.php?f=20
(Man må registrere egen bruker på det forumet, men du kan velge samme brukenavn og passord som her inne - det er helt opp til deg.)

Lykke til videre med graviditeten! Du får prøve å ha litt rolige dager hvis du kan.
Krysser fingrene for at alt går bra!

Veien mot førstegullet: 5 IVF og 3 fryseforsøk: 1 kjemisk, 1 SA, 1 MA.
Frys nov 2012 fra 13.11
SG-bloggen
Javelin er logget av   Svar med sitat
Gammel 18-08-2014, 09:32   #4
Ophelia
Moderator

Ophelia sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,899
Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.Ophelia er bare skikkelig grei.

Dessverre ingen svar på det du spør om, men ønsker deg masse lykke til, krysser armer og bein for at den lille får være i magen din
Gammel 19-08-2014, 11:16   #5
Sistemann
Supermedlem

Sistemann sin avatar

Medlem siden: Jan 2014
Meldinger: 584
Sistemann er på vei til noe stort.

Man hører jo stadig historier om at en tvilling har blitt borte, og den andre klart seg. Men jeg aner ikke hvor store tall det er snakk om. Ønsker deg også lykke til videre
Juli:
Sistemann er logget av   Svar med sitat
Gammel 19-08-2014, 13:38   #6
Troya
Veteranmedlem

Troya sin avatar

Medlem siden: Jun 2013
Meldinger: 3,301
Troya er på vei til noe stort.

Jeg kan bare svare ut fra meg. Hvor hvit dette er vanlig eller ikke vet jeg ikke.

jeg skulle selv ha blitt tvilling. Min mor mistet den andre når hun var ca 3.5 mnd på vei. Meg fant de først når hun skulle på utskrapning.

er tvillingene to egget med hver sin morkake kan den andre overleve

lykke til. Haper det går bra med deg
PP 1-7: negativ, PP 8: sa 4+0, PP 9: kjemisk, PP 10: negativ, PP 11-12: kjemisk, PP 13 prøve pause, PP 14. AIH 25.04.14to blå: 06.05.14, MA 28.05 6+3. Cytotec kur. Exu oppdaget 6+5. MTX tatt 7+0. PP 15. 16: prøve pause. PP 17-18: negativ
PP 19 to blå: 04.09.12. BO oppdaget 02.12.14. Cytotec 08.12.14 (8+2), PP 20-21: negativ, PP 22-23: kjemisk, PP 24: IVF-negativ, PP25

Troya er logget av   Svar med sitat
Gammel 23-01-2015, 20:44   #7
Hanss
Juniormedlem

Takk for svar. Lenge siden jeg har vært her nå.
Det var en ny undersøkelse 1 uke etter at den første gikk ut. Ultralyden viste at fosteret hadde vokst. 1 uke til neste undersøkelse. Størrelsen var mindre enn før. Det var dødt.
Utskrapning og dritt.. Utrolig leit.

Da ble det bestilt utredning for habituell abort og ventetiden var ikke mindre enn 5.5 mnd.

I mellomtiden har jeg blitt gravid igjen. Jeg er nå i uke 14+0. Det lengste som har vært. Ultralyd i uke 10 viste at alt så bra ut. Doppler bekrefter at hjertet slår.

Jeg har store smerter i mage regionen. Alt ifra mensensmerter til ubeskribelige smerter. Skummelt, da det er sann de andre sa har startet.

Vi krysser fingrene for at det skal gå bra denne gangen.
Gammel 23-01-2015, 22:28   #8
Flaxloddet
Supermedlem

Flaxloddet sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Meldinger: 1,243
Flaxloddet er en kommende stjerneFlaxloddet er en kommende stjerne

Uff, så leit å høre at du har vært igjennom alt dette
Veldig hyggelig å lese at du er kommet så langt på vei i nytt svangerskap Krysser alt jeg har for at du får et problemfritt svangerskap videre og at alt går som det skal.
Gammel 24-01-2015, 21:41   #9
Hanss
Juniormedlem

Takk.
Noe av det kjipeste er sykehusa, legene og alle som sier det er helt vanlig...
Sykepleiere som gir forhåpninger om gode utreningsklinikker, mens fastlegen ikke vet en dritt om det.. Frustrert..
Svar

Stikkord
2 egg, blødninger, spontanabort

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 05:13.