Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Vi som har mistet
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-01-2015, 14:57   #1
Karine
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2013
Meldinger: 21
Karine er en ukjent størrelse akkurat nå.
MA andre gang på rad...Tips til spesialist hjelp?

Da er jeg her igjen. Hadde MA i august i uke 9 (foster 8 uker), ble gravid på nytt i november. UL i uke 6 viste bankende hjerte mens UL i dag- 8+5 viste ikke noe foster. Altså MA igjen.

Leser rundt på nett at man har større sjanse for å spontanabortere, dess flere spontanaborter man har hatt... Jeg har en autoimmun sykdom (lavt stoffskifte) og endometriose (som noen mener er en autoimmun sykdom), og lurer på om jeg kan ha issues med at immunforsvaret mitt støter fra seg fosteret.

Ved en eventuell neste graviditet vil jeg ha søkt hjelp på forhånd. Har hørt at enkelte leger gir predisolon (eller hva det heter) ved teori om at abort skyldes immunologiske tilstander. Er det noen som vet hvor jeg kan gå for å henvende meg til en slik lege? Bor i Oslo området. Er det evt andre ting man kan ta? Har hørt om progesteron støtte etc. Ønsker en lege som er med på å gi slike ting, ikke bare en som sier at fosteret i seg selv ikke var levedyktig og "bedre lykke neste gang".

Er veldig takknemlig for alle svar! Sitter her nedtrykt og utafor. Har gått 5 uker med kraftige symtpomer på graviditet- mye kraftigere enn ved forrige graviditet- og tok det som tegn på at spiren satt denne gangen.....

Er det forresten noen her inne som har blitt gravide etter flere MA'er på rad?
Karine er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 10:03.