Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Datahjelp og spørsmål om forumet > Brukernes anbefalte linker
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-11-2004, 22:53   #91
TRINE37
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Hva føder di nå?

Jeg klarte ikke å la være å kjøpe boka da jeg så den i bokhandelen i går!
Kjempe morsom!!! (sa til dama i kassa at den var til en venninnne... vet ikke helt hvorfor jeg gjorde det men.....)
La dessverre den igjen på kontoret mitt, men jeg kan skrive under på at den er morsom! Jeg synes spesiellt de sitatene fra telefonsamtaler mellom vordene fedre og jordmødre var morsomme!! Klarer dessverre ikke å huske noen helt ordrett, så jeg må vente med å eventuellt sitere fra boka til jeg sitter med den i handa (mandag!!!)! Kjente meg litt igjen i noen av situasjonene!
  Svar med sitat
Gammel 21-11-2004, 19:38   #92
*Mali*
Gjest

Her kommer noen sitater:

- hvis du tar flere bilder nå, skal du få se på dem med LUPE hver gang du får lyst på meg de neste ti årene!

Far:-Anna nå MÅ vi dra, jeg ser jo hvor vondt du har det. Det er like før!

Mor:-Neida, slapp av, det er altfor lang tid mellom riene...

Far:- men vi MÅ dra! kan vi ikke VÆRE SÅ SNILL Å DRA til sykehuset nå da?

Mor:-Nei, vi venter en stund ennå. Ta det helt med ro...

Far:-Nå drar iallfall jeg nedover!

Det var to dere kan kose dere med
  Svar med sitat
Gammel 22-11-2004, 07:30   #93
Tidl. bruker
Gjest

Åååå, høres ut som noe jeg kan like
  Svar med sitat
Gammel 22-11-2004, 10:52   #94
Helene Harefrøken
Supermedlem

Helene Harefrøken sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 1,287
Helene Harefrøken er bare skikkelig grei.Helene Harefrøken er bare skikkelig grei.Helene Harefrøken er bare skikkelig grei.Helene Harefrøken er bare skikkelig grei.Helene Harefrøken er bare skikkelig grei.Helene Harefrøken er bare skikkelig grei.Helene Harefrøken er bare skikkelig grei.Helene Harefrøken er bare skikkelig grei.Helene Harefrøken er bare skikkelig grei.Helene Harefrøken er bare skikkelig grei.

den boka må jeg nok skaffe meg! Har aldri født selv, men jeg trur nok det var mange som kunne finne på å si noe lignende eks 1 hvis mannen var litt vel ivrig fotograf

SA 6+6 oktober 08
Gutt 05'
Helene Harefrøken er logget av   Svar med sitat
Gammel 14-12-2004, 09:03   #95
Tidl. bruker
Gjest

Boken anbefales på det sterkeste!!! Har lest den, og jeg kan garantere at du ler deg gjennom den!

Her er et eks. til:

Førstegangsfødende, 16 1/2 år:

-Moren hans er ganske snål. Da vi kom og fortalte henne at jeg var gravid, sa hun at hun ikke trodde vi GJORDE det fordi jeg bruker tannregulering. Men jeg forklarte henne at alt sånt foregår i andre enden.
  Svar med sitat
Gammel 14-12-2004, 09:11   #96
Prøvende
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Hedda76
Skulle vært en bok som kun går på fosterutvikling, med masse gode illustrasjoner/bilder. For dette ble jeg helt opphengt i sist.
.
Da kan jeg absolutt anbefale "Et barn blir til" av Lennart Nilsson. Der er det tatt ekte bilder av fosteret fra unnfangelse til fødsel. En veldig bra bok!

Ellers leste jeg ut "hva føder de nå" på en kort kveld med mye latter:

- Jeg har ombestemt meg! Jeg VIL ikke! Ivar! Hører du! HØRER DU???
Kvinne 32, med 6 cm åpning.

- Søsteren min sa at en fødsel var som å presse ut en treseter. Jeg for min del syns det kjentes mer som en hjørnesalong.
Utslitt, 26 år.

- Om hun SOVER? Nei, der tar du aldeles feil. Spedbarn sover aldri, de ligger bare til lading.
Flegmatisk seksbarnsmor.
"Ingen kan se på min mann at han har fått fem barn."
Sarkastisk, 45 år.
  Svar med sitat
Gammel 06-01-2005, 18:36   #97
cintra
Gjest

Hva skal jeg kjøpe?

Tenkte meg en tur i bokhandelen i løpet av de nærmeste dagene, og trenger dermed tips til noen gode bøker som har med det meste uerfarne meg trenger å vite. (Fra prøving til svangerskap og evt etter fødsel)

Hvordan er bøkene til Gro Nylander i forhold til "Barn i magen fra A til Å"?
  Svar med sitat
Gammel 06-01-2005, 18:45   #98
Thyresse
Gjest

Sv: Hva skal jeg kjøpe?

Jeg har ikke kjøpt noen bøker ennå. Da jeg ble gravid i høst fikk jeg en fin bok fra gynekologen min (og det får alle gravide)

Det er mye man kan lese seg til på nettet ang prøving. Vil på det sterkeste anbefale www.pernille.info

Det finnes sikekrt mange gode bøker i bokhandlene man kan kjøpe...håper du får tips, og så kan jeg snike meg til noen av de....
  Svar med sitat
Gammel 06-01-2005, 20:39   #99
emin
Gjest

Jeg har en av Gro Nylanders bøker, "Mamma for første gang" heter den, og den er veldig bra. Dog gir den lite innføring i det praktiske med å ha et barn og slikt; handler mest om amming og følelser og slikt.

Miriam Stoppard har også skrevet en masse gode bøker (de er gjennomgått av norske leger og helsesøstre); blant annet kan jeg anbefale "Unnfangelse, svangerskap og fødsel" og "Den store boken om barnet". Sistnevnte har jeg selv og har brukt den masse iløpet av de 3 årene etter at jeg fikk jenta mi.

Tror jeg skal ta en kikk på "Barn i magen fra A til Å" med tid og stunder. Trenger egentlig ikke å lese så mye bøker siden jeg har en kjempebra pensumbok som heter "Det nye livet" (pensum på sykepleiestudiet); denne boka anbefales virkelig, men den inneholder jo en del ord som er fremmede for de som ikke kan så mye sykepleieterminologi.
  Svar med sitat
Gammel 07-01-2005, 00:34   #100
Teeny
Hjelpeadmin

Teeny sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Meldinger: 8,939
Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg ville definitivt ha kjøpt en av Nylanders bøker fremfor "Barn i magen fra A til Å" Har en del bøker på dette området, og både Nylanders og Lennart Nilssons bøker syns jeg har ganske gode kvaliteter på bøkene (av faglig innhold).
Enda en hjemmesnekret
født aug '13
Ferdig.
Teeny er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 09:49.