Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Datahjelp og spørsmål om forumet > Brukernes anbefalte linker
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 04-08-2003, 00:09   #1
Katarina
Gjest

Meldinger: n/a
Vaginal births bilder

Hei alle sammen,
som mange andre vil-bli-gravid og har-ikke-barn-enda har jeg masse spørsmål.
Lurer på alt mellom himmel og jord. :idea: Bl.a. hvordan er det faktisk å føde barn, hvordan i all verden kommer en så stor (selv om den er liten) ut ?
Jo, jeg vet at det gjør vondt, men kommer JEG til å overleve det?
osv...
Og så fant jeg en side http://www.birthdiaries.com/diary/
Check out the "vaginal births"...
Var først i sjokk tilstand , men føler meg mye bedre nå...vet faktisk hva jeg må forvente... :rolleyes:

Sist endret av Katarina; 04-08-2003 kl 08:31.
  Svar med sitat
Gammel 04-08-2003, 01:54   #2
Camilla
Gjest

Jeg husker jeg så gjennom endel av de bildene for en stund tilbake.. det ser ikke mye godt ut nei...huff og huff...

Og detta gjør vi frivillig............... hehe..!

26timer brukte noen vi kjenner.... er noen timer det gitt...

Godt man har 9mndr til å psyke seg opp ja....

Svar med sitat
Gammel 04-08-2003, 02:01   #3
Lille Pirill
Gjest

Det er litt rart å tenke på at man velger å gå gjennom dette frivillig ja. Men når man ser hva man får ut av hele greia så er det sikkert ikke så ille likevel.

Men åååhhhh, det ser unektelig litt vondt ut ja :rolleyes:
  Svar med sitat
Gammel 04-08-2003, 02:05   #4
Camilla
Gjest

Ser LITT vondt ut??:confused:Noen må klippes opp :crazy3hvis de ikke revner av seg selv da ) hehe... Men glemmer nok fint den smerten når man ligger der med et lite nurk i armkroken og vet at du har vært med på å lage noe så perfekt...

Svar med sitat
Gammel 04-08-2003, 11:26   #5
thine
Gjest

De sier at man nesten ikke merker at man revner eller blir klipt fordi man har så vondt fra før.

Det sier de betryggende :crazy3:
Men det er vel som Camilla sier man ikke tenker på det mer når skatten ligger der.

Det var vondt når noe ca så stort: o kom inn første gang. Nå skal noe så stort O ut..

:happycry4
  Svar med sitat
Gammel 06-08-2003, 22:23   #6
Ametyst
Gjest

For en fantastisk side!

Det ser nok dramatisk ut, men vi som ligger der ser jo ikke det, vi er opptatt med andre ting...

Uansett hvor voldsomt det virker, så er vi skapt for dette!
Det følte ihvertfall jeg. Det var liksom som det skulle være, med smertene og alt.

Snedig med den setefødselen, slik så altså JEG ut da jeg kom til verden....
  Svar med sitat
Gammel 06-08-2003, 23:13   #7
FlyAway
Gjest

Huff ja, det er ikke godt å føde... Men det går fort over! Og er absolutt verdt det!!!

Ang klipping: Jeg ble klippet ganske mye visstnok: Kjente ikke klippet i det hele tatt, men skvatt på grunn av at saksa var så kald Vondt var det ikke for min del hvertfall!

Lurer på hvordan jeg så ut under min fødsel jeg.. Eller forresten, tror ikke jeg vil vite det
  Svar med sitat
Gammel 18-08-2003, 09:12   #8
boo
Gjest

Re: Vaginal births bilder

Jeg for min del, både revnet og måtte også klippe endel, og kjente ingenting til det. Så det å revne eller bli klippet (noe jeg så for meg som noe fryktelige greier før fødselen) er ikke ille. Det fører jo forsåvidt til noe annet jeg hadde gruet meg litt til, det å måtte sy, og det var heller ikke så ille. Da hadde jeg jo fått lille babyen min, og fikk kose med henne så lenge de holdt på med det (1,5 time).

Ingen tvil om at det å føde er vondt, men det er så absolutt verdt det! Nå er jeg jo igang med å forsøke å få det til for andre gang. Og jeg er ingen tøffing når det gjelder smerter altså.
Det er utrolig hvor mye man tåler når den dag kommer, på slutten av et svangerskap så er man stort sett veldig klar for å få den lille ut - det var hvertfall jeg. Forøvrig så syntes jeg personlig at svangerskapet var verre enn det å føde... Massevis av diverse plager hist og her, og det må en leve med i 8-9 måneder, mens det å føde gjerne bare tar en dag eller så...
  Svar med sitat
Gammel 20-08-2003, 15:35   #9
super
Gjest

Jeg revnet bare litt (måtte sy 3 sting) og det merket jeg ikke noe til. Min mor sier at hun kan ikke si at det er direkte vondt å føde, hun har hatt 3 ENKLE fødsler og jeg håpet selvfølgelig jeg kom til å være som henne, men min fødsel ble som min bestemor og tante; 3 dager fra vannet gikk til babyen var ute. Problemet mitt var at åpningstiden varte så lenge og jeg lå hele tiden og grudde meg til å presse, men det gikk jo lett som bare det!! Halv time så var jenta mi ute!!! Jeg sa ikke et pip engang! En veninne (med 7 barn!!!) rådet meg til det: ikke brøl/skrik, da tømmer du magen for luft og babyen bruker lengre tid til å komme ut, bruk lufta i magen til å presse med, altså pust inn og press! Funka for meg i så fall og logisk er det også!!!!
  Svar med sitat
Gammel 20-08-2003, 19:59   #10
Nennemor
Gjest

Det ser litt fælt ut, men når fødselen er kommet så langt som at barnet "bare" skal ut er det verste i grunnen over. Jeg synes åpningen av de siste centimeterne mot full åpning er verst og at det er godt å få lov til å presse og bli litt mer aktiv. Før utdrivningsfasen skjer så mye med kroppen som en ikke har kontroll over.

Selv om det er vondt, så ser jeg frem til å føde igjen. Det er en helt egen, fantastisk flott stemning på fødestua og seinere også på barsel. Og så er det jo et sånt fantastisk flott resultat da. (Men svangerskapet skulle jeg gjerne korta ned til sånn ca. hundelengde kanskje?)
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 04:39.