Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Klubber > Problemer > Kroniske sykdommer
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 25-08-2013, 11:57   #31
Solskinn
Supermedlem

Solskinn sin avatar

Medlem siden: Jul 2013
Meldinger: 1,111
Solskinn er på vei til noe stort.
Sv: Kroniske UVI plager, hva er gjort?

Kan heller ikke huske om jeg har nevnt det tidligere i tråden, men ja. Ved enkelte anledninger og enkelte stillinger er det vondt/ubehag under samleie.

Men vi har funnet måter å unngå det på, heldigvis

Det er også veldig viktig å vite at man KAN ha UVI uten symptomer. Såkalt stille urinveisinfekjson. Og de er farlige, om det går så langt som til nyrene.

Jeg råder absolutt alle som er plaget med UVI over lengre perioder til å kreve en utredning.
Først og fremt er det utrolig viktig og utelukke alle andre sansynligheter for grunner til UVI. Som dobble annlegg, uregelmessigheter i blære/urinledere. Nyrestein og selvsagt kreft.
Jeg har selv vært både i ultralyd, CT og MR. Med kamera opp i blæra (skal på den undersøkelsen på nytt) for å sjekke urinrøret skikkelig. Pluss en GU.

Enkelte jenter/kvinner vil bli plaget med UVI og lignende symptomer når seksuallivet begynner. Slik som meg selv.
Og heldigvis for meg, etter så lang tid tar noen meg på alvor.

Jeg skal være obs på bekkenløsning som du sier.
Dermed er jeg flink med trening nå før en eventuelt graviditet
Gammel 11-01-2014, 15:18   #32
LivsGnist
Veteranmedlem

LivsGnist sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Sted: Sørlandet
Meldinger: 4,660
LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.

Hvordan går det med deg nå Solskinn?
Gammel 11-01-2014, 16:51   #33
Solskinn
Supermedlem

Solskinn sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av LivsGnist Vis post
Hvordan går det med deg nå Solskinn?
Joda, det er fortsatt av og på med symptomer. Men klarer nogen lunde å holde det i sjakk. Sist jeg fikk infeksjon fikk jeg en kraftig allergisk reaksjon på penicillinen som jeg har spist i mange år. Ble innlagt på sykehus osv. Fikk beskjed om å aldri spise penicillin igjen. Om jeg måtte så måtte jeg få det under observasjon.

Er fortsatt under utredning. De har tatt meg inn på bekkenbunnsenteret, der jobber det en haug med spesialister. Og der blir jeg tatt seriøst.
I og med at jeg har uvi symptomer uten påvist infeksjon, så kan det ha gått så langt at musklene i bekkenbunnen kan ha blitt påvirket pga smerter.
De er ikke helt sikre enda. Kan få "opptrening" av noe slag og botox faktisk.
Men er ikke kommet dit enda. Skal også til samtale med psykolog om det kan være andre ting som gjør at jeg får vondt.

På det senteret jobber de med å se hele kroppen i en sammenheng. (vet ikke om jeg har har nevnt det tidligere i tråden)

Får se hva som skjer
Ble jo gravid, og da var jeg ikke plaget på 3 mnd! Ny rekord! Da ble også utredning satt litt på vent. Nå er det kommet litt tilbake etter min MA.
Jeg er iallefall ved godt mot, så lenge jeg ikke har mer enn litt småvondt og ikke en infeksjon så går det bra

Takk som spør!
Enn med deg, alt bra?
Gammel 13-01-2014, 15:05   #34
LivsGnist
Veteranmedlem

LivsGnist sin avatar

LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.

Så fint om graviditet kan ha positiv effekt! Så trist at du mistet. håper du får ny spire raskt. Skummelt med reaksjon da! Hva gjør man hvis man ikke kan få medisinen man trenger...?

Jeg ble jo bedre etter første svangerskap. Og var fin nå i andre svangerskap bortsett fra på slutten. Så har vært redd for at det skulle komme tilbake. Men har ikke hatt plager på flere uker nå.

Fikk du tilbake plagene med en gang du mistet?
Gammel 13-01-2014, 15:14   #35
Solskinn
Supermedlem

Solskinn sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av LivsGnist Vis post
Så fint om graviditet kan ha positiv effekt! Så trist at du mistet. håper du får ny spire raskt. Skummelt med reaksjon da! Hva gjør man hvis man ikke kan få medisinen man trenger...?

Jeg ble jo bedre etter første svangerskap. Og var fin nå i andre svangerskap bortsett fra på slutten. Så har vært redd for at det skulle komme tilbake. Men har ikke hatt plager på flere uker nå.

Fikk du tilbake plagene med en gang du mistet?
Ja, fikk plagene tilbake relativt raskt!
Så håper en ny graviditet kan kurere meg helt! Venter på EL nå

Ja det var skummelt med den reaksjonen. Men legen nevnte at de hadde en annen type medisin jeg kunne bruke neste gang. Om ikke måtte jeg legges inn til observasjon når jeg fikk medisin.

Synd du ble plaget igjen! Det er så slitsomt! Men bak i bordet, siden du ikke har hatt det på noen uker nå! Får satse på at det holdet seg slik
Gammel 13-01-2014, 15:19   #36
LivsGnist
Veteranmedlem

LivsGnist sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Solskinn Vis post
Ja, fikk plagene tilbake relativt raskt!
Så håper en ny graviditet kan kurere meg helt! Venter på EL nå

Synd du ble plaget igjen! Det er så slitsomt! Men bak i bordet, siden du ikke har hatt det på noen uker nå! Får satse på at det holdet seg slik
Da satser vi på at du slipper mer plager så fort neste spire sitter

Takk for "baken i bordet"

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 10:57.