Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Klubber > Problemer > Kroniske sykdommer
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 25-02-2009, 22:40   #1
Luremus
Gjest

Meldinger: n/a
Noen epileptikere her?

Noen flere med epilepsi her?
  Svar med sitat
Gammel 26-02-2009, 09:41   #2
wildthing
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 1,294
wildthing er fantastisk mot andre.wildthing er fantastisk mot andre.wildthing er fantastisk mot andre.wildthing er fantastisk mot andre.wildthing er fantastisk mot andre.wildthing er fantastisk mot andre.wildthing er fantastisk mot andre.wildthing er fantastisk mot andre.wildthing er fantastisk mot andre.wildthing er fantastisk mot andre.wildthing er fantastisk mot andre.
Sv: Noen epileptikere her?

Tja? Jeg henger litt her fortsatt, men har avsluttet prøvingen. Fikk diagnosen for 6 måneder siden.
Gammel 28-02-2009, 22:24   #3
Luremus
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av wildthing Vis post
Tja? Jeg henger litt her fortsatt, men har avsluttet prøvingen. Fikk diagnosen for 6 måneder siden.
Så trist at dere ikke prøver lenger da. Selv har jeg nettopp begynt. Satser på en attpåklatt vi. Har gutt på 10 år og jente på 6. Så nå gleder vi oss til en liten en til.

Er ikke bare bare å være gravid med epilepsi. Håper ikke diagnosen har noe å gjøre med avgjørelsen om å ikke prøve mer? Det er klart det kompliserer men mine to foregående resultat viser at det er fullt mulig!!
  Svar med sitat
Gammel 03-03-2009, 09:43   #4
bobo
Gjest

JA!!!
Jeg fikk diagnosen i juli 08 så det er fortsatt ganske nytt for meg.
Har to barn fra før.
Synes det er litt skummelt å prøve på nr.3 når jeg står på medisiner, men nevrologen mente det var ok
  Svar med sitat
Gammel 09-03-2009, 19:26   #5
Luremus
Gjest

kidoki Sv: Noen epileptikere her?

Sitat:
Opprinnelig postet av bobo Vis post
JA!!!
Jeg fikk diagnosen i juli 08 så det er fortsatt ganske nytt for meg.
Har to barn fra før.
Synes det er litt skummelt å prøve på nr.3 når jeg står på medisiner, men nevrologen mente det var ok
Ja det går nok bra. Blir noen forhåndsregler å ta men det er det jo verdt!! Selv har jeg vært sykemeldt store deler av svangerskapene tidligere. Håper å kunne jobbe litt mer denne gangen, men det er vel heller tvilsomt.... Har blitt så fryktelig kvalm tidligere at jeg ikke fikk i meg mat.... og der skal det ikke mye til før jeg får rykninger......

Men nå vil jeg bare bli gravid! Så får jeg vurdere sykemelding og alt det der når jeg først har en spire på vei!!
  Svar med sitat
Gammel 19-03-2009, 11:17   #6
bobo
Gjest

Jeg har vært i forholdsvis bra form de to gangene jeg har vært gravid hadde jo ikke fått diagnosen enda heller.... Så håper å kunne jobbe lenge denne gangen også.
AKkurat nå venter jeg på å få svar på søknaden om førerkort tilbake- håper den går igjennom, alt blir liksom litt enklere da!
Går det an å spørre om hva slags medisiner du bruker?? OG hvilke forholdsregler du måtte ta når du var gravid sist?? Selv bruker jeg Lamictal 100mg...
Klem fra meg
  Svar med sitat
Gammel 19-03-2009, 18:15   #7
wildthing
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 1,294
wildthing er fantastisk mot andre.wildthing er fantastisk mot andre.wildthing er fantastisk mot andre.wildthing er fantastisk mot andre.wildthing er fantastisk mot andre.wildthing er fantastisk mot andre.wildthing er fantastisk mot andre.wildthing er fantastisk mot andre.wildthing er fantastisk mot andre.wildthing er fantastisk mot andre.wildthing er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av Luremus Vis post
Håper ikke diagnosen har noe å gjøre med avgjørelsen om å ikke prøve mer?
Det er ikke hovedårsaken, men det har nok bidratt. Det som skremmer meg mest er tanken på å skulle ta seg av et spedbarn når man kan falle om når som helst.

Jeg fikk beskjed om at jeg måtte kontakte nevrolog og gyn umiddelbart dersom jeg ble gravid, og ville få tett oppfølging da det ble regnet som risikosvangerskap.

bobo: Du får kanskje ekstra folat? Ser det er økt risiko for leppe-/ganespalte ved bruk av Lamictal (jeg bruker 200 mg). Det er ut fra det jeg forstår vanlig at kvinner i fertil alder som bruker epilepsimedisiner får høydose folat.

Er det GTK-anfall dere har?
Gammel 20-03-2009, 16:32   #8
bobo
Gjest

Hei!
Ja, bruker 1mg folat nå..
Har hat EPA anfall etter jeg fødte eldstemann for litt over 4 år siden. Forstod ikke hva disse " anfallene" var før jeg fikk GTK anfall sommeren 08`. Trodde at disse EPA anfallene var panikkangst eller noe såntmen det var det tydeligvis ikke.....
Er skikkelig kjedelig å måtte stå på faste medisiner, men tross alt bedre enn å ha anfall..
Kan jo legge til at i mitt andre svangerskap var EPA anfallene helt fraværende... anfallene startet ikke før etter menstruasjonen kom igang igjen..
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 11:44.