Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Klubber > Problemer > Kroniske sykdommer
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-10-2009, 18:44   #1
Dharma79
Gjest

Meldinger: n/a
Prøver og diabetiker

Ser det er noen tråder fra før av her, men de er gamle.
Flere her som har diabetes og prøver på en liten spire?
Har hatt diabetes i 20 år, og vært gravid en gang tidligere, men det er 10 år siden. denne gang er det planlagt og vi er forbredt
En fin hBa1c og ellers er alt bra, så sånn sett er det "perfect timing".. men det skjer ikke all verden da, så må nok prøve litt til!
  Svar med sitat
Gammel 07-10-2009, 02:17   #2
Myria
Supermedlem

Myria sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: Akershus
Meldinger: 887
Myria har en aura rundt seg.Myria har en aura rundt seg.Myria har en aura rundt seg.Myria har en aura rundt seg.Myria har en aura rundt seg.Myria har en aura rundt seg.
Sv: Prøver og diabetiker

Vi er vel ikke prøvere riktig ennå, men vi har vært prøvere siden vi har et barn. Sniker veldig her inne til vi har bestemt oss for når vi vil ha nestemann. Greit med andre som er i samme båt. Et svangerskap med diabetes er ikke barebare.
Gammel 07-10-2009, 16:57   #3
Dharma79
Gjest

Litt sniking er jo greit
Vi er nok ikke de ivrigste prøverne ennå, men har lyst på en liten, og gjør ingenting for at det ikke skal skje noe

hadde en del problemer forrige gang, slet med ekstremt mye følinger og lite stabilt blodsukker. Men jeg var 20, absolutt ikke planlagt, og fant ut litt "sent" at jeg var gravid.
Så denne gangen er det nok lettere å følge opp selv, siden jeg vet hva som skal til - og kroppen er "forbredt" på det.

Lykke til med snikingen...
  Svar med sitat
Gammel 08-10-2009, 20:09   #4
Myria
Supermedlem

Myria sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: Akershus
Meldinger: 887
Myria har en aura rundt seg.Myria har en aura rundt seg.Myria har en aura rundt seg.Myria har en aura rundt seg.Myria har en aura rundt seg.Myria har en aura rundt seg.

Jeg var veldig heldig og hadde et nærmest problemfritt svangerskap. Hadde alle kontroller på diapol på Rikshospitalet, de er kjempeflinke. Hadde bra og stabilt langtidsblodsukker på forhånd og det forandret seg i grunnen ikke noe særlig i løpet av svangerskapet. Hadde hørt så mange skrekkhistorier om å måtte doble og triple insulindosen, men jeg økte den med bare noen få enheter. Det var utrolig kjedelig med hyppige og til dels langvarige kontroller, men det er nå en gang bare sånt man må når man er kronisk syk. Det var en mistanke om svangerskapsforgiftning helt på slutten, og det er jo en større risiko for det som diabetiker. Håper alt går like greit neste gang.
Gammel 01-11-2009, 10:08   #5
Oli
Gjest

Er veldig giret på å få en til ...Får håpe storken kommer snart.

LItt om meg, har hatt diabetes i mange år, 20 år ca, har ei datter på 4 år. Hadde ett veldig fint svangerskap sist, selv om blodsukkeret var litt til bry sist gang. Er egentlig ikke så veldig bekjymret nå for det, føler meg litt mer forberedt nå.
Hva HbA1c`en er på nå er jeg litt usikker på, men jeg har vært litt plaget med for høyt blodsukker de siste kontrollene, selv om jeg måler meg ofte. Men jeg håper det er mer "akseptabelt" nå da..
  Svar med sitat
Gammel 09-11-2009, 16:04   #6
Acino
Seniormedlem

Acino sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 1,709
Acino er som en lysfontene.Acino er som en lysfontene.Acino er som en lysfontene.Acino er som en lysfontene.Acino er som en lysfontene.Acino er som en lysfontene.Acino er som en lysfontene.Acino er som en lysfontene.Acino er som en lysfontene.Acino er som en lysfontene.Acino er som en lysfontene.

Jo, det er nok flere av oss her inne
Er ikke så heldig å ha fått kommet helt i mål, men jeg prøver og håper litt til.
Hatt diabetes i... 12 år; var i tenårene når jeg fikk det. Går stort sett greit, men det merkes alle disse hormonene jeg stapper i meg under forsøkene!
f.aug.2010
Sniker bare i kulissene.

Acino er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 11:43.