Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Klubber > Problemer > Kroniske sykdommer
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-01-2010, 16:27   #1
Buffy79
Seniormedlem

Buffy79 sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Sted: Trøndelag
Meldinger: 1,545
Buffy79 er en kommende stjerneBuffy79 er en kommende stjerne
Kroniske smerter og kroniske sykdommer under prøvingen

Hei alle sammen!
Jeg lurte på om det var andre enn meg her inne som sliter med kroniske smerter og/eller kroniske sykdommer mens dere prøver, og i så fall hvordan håndterer dere det?

Jeg har både en kronisk bindevevssykdom (revmatisme) og en kronisk nerveskade. Nerveskaden gjør fryktelig vondt. Og som prøver må jeg være medisinfri. Jeg visste at det kom til å bli tøft, men når prøvingen tar så uendelig lang tid begynner det å bli vanskelig. Jeg er usikker på veien videre, om det er fornuftig å fortsette eller om vi bør kaste inn håndkledet . Det var virkelig ikke sånn jeg hadde håpet at det skulle gå. Det hadde vært lettere hvis jeg kunne ta noe som hjalp mot smertene mellom mensstart og EL, men det går ikke siden medisinene må trappes opp over lang tid.

Er det andre som har det sånn? Og hvordan løser dere dette?

Nå ønsker vi oss en tredjemann .
Buffy79 er logget av   Svar med sitat
Gammel 05-01-2010, 18:24   #2
Lykkekløver
Supermedlem

Lykkekløver sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Sted: Møre & Romsdal
Meldinger: 975
Lykkekløver vil raskt nok bli berømt.Lykkekløver vil raskt nok bli berømt.Lykkekløver vil raskt nok bli berømt.Lykkekløver vil raskt nok bli berømt.
Sv: Kroniske smerter og kroniske sykdommer under prøvingen

*Borte*
1.Frys mars 11: positivt, SA 5+3
2.IVF september 11 (kortregime): GRAVID! Termin 1.juni

Sist endret av Lykkekløver; 23-09-2010 kl 18:59. Begrunnelse: Innlegget kommer opp når man googler diagnosen :/
Lykkekløver er logget av   Svar med sitat
Gammel 05-01-2010, 18:35   #3
Buffy79
Seniormedlem

Buffy79 sin avatar

Jeg har også kronisk hodepine, har ikke hatt en pause på ca 5 år. Men det er ikke den som skaper problemer for meg. Jeg har en ¨nerveskade i ansiktet, trigeminusnevralgi. Det blir regnet som den verste smerte et menneske kan oppleve. For å holde smertene i sjakk trenger jeg flere epilepsimedisiner. De kan jeg ikke gå på når vi prøver, og nå har jeg så vondt at jeg ikke kan snakke eller spise . Hvis dette fortsetter må jeg nok en gang legges inn på sykehuset. Det jeg lurer på er hva dere som evt. har sterke smerter gjør for å fungere når dere ikke får behandling.

Gammel 05-01-2010, 18:37   #4
Buffy79
Seniormedlem

Buffy79 sin avatar

Det hadde ikke vært så ille hvis dette ikke hadde tatt så sykt lang tid, men vi er inn i pp 12 og det er ingenting som tyder på at det plutselig går veien. Så jeg er motløs, vet ikke hvor mye smerter jeg orker.

Gammel 05-01-2010, 18:43   #5
Amims
Supermedlem

Amims sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Sted: Oslo
Meldinger: 1,290
Amims vil raskt nok bli berømt.Amims vil raskt nok bli berømt.Amims vil raskt nok bli berømt.Amims vil raskt nok bli berømt.

Jeg har også en kronisk nerveskade etter forrige graviditet (ikke for å skremme noen men...) Jeg har brukt Neurontin, som jeg kuttet ut før vi startet prøvinga, i tillegg til Ketamin-injeksjoner et par ganger i året. Skjønner akkuat hva du mener med at du ikke hadde tenkt til at det skulle ta sånn tid! Jeg har time til injeksjon 21. januar- er jeg gravid så får jeg klare meg med de ufarlige greiene, men det hadde vært vidunderlig å få til en injeksjon til før svangerskapet braker løs; da er jeg vanligvis totalt smerte- (om enn ikke ubehags)- fri i ca 6 måneder etterpå.

Må jo si at dette er en av grunnene til at vi har venta så lenge med andremann, vet jo at det kommer til å bli et problem for meg i neste svangerskap, men heldigvis er det ikke noe problem for babyen da, kun stakkars gamlemor som får lide

+1 til etter 18 lange prøveperioder!

AIH, Riksen uke 51 02.01.11 Fikk en deilig liten i september
AIH, Riksen uke 43
Amims er logget av   Svar med sitat
Gammel 05-01-2010, 18:47   #6
Buffy79
Seniormedlem

Buffy79 sin avatar

Ja, jeg er forberedt på å lide gjennom et svangerskap, det er bare så slitsomt å må leve som om man er gravid hele tiden når det tar så lang tid . Hadde vært mye lettere om man kunne behandles til spiren var på plass og så være medisinfri etterpå. Jeg har så vondt at det frister å gi opp, men vi har ingen barn enda, og det gjør fryktelig vondt å ikke skulle få det til.

Gammel 05-01-2010, 18:51   #7
Humlasurrer
Supermedlem

Humlasurrer sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Riksen ;)
Meldinger: 881
Humlasurrer vil raskt nok bli berømt.Humlasurrer vil raskt nok bli berømt.Humlasurrer vil raskt nok bli berømt.Humlasurrer vil raskt nok bli berømt.Humlasurrer vil raskt nok bli berømt.

Har du vært innom smerteklinikk? Om de kan ha noen behandling?

Ønsker alle sammen her inne LYKKE TIL!!!!!!
Humlasurrer er logget av   Svar med sitat
Gammel 05-01-2010, 18:54   #8
Buffy79
Seniormedlem

Buffy79 sin avatar

ja, jeg har vært på smerteklinikk, og det er hjelp å få, men den behandlingen kan ikke brukes under prøving.

Gammel 05-01-2010, 19:25   #9
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Jeg har ingen erfaring med dette altså, men jeg ville bare fortelle om ei jeg kjente en gang. Hun har MS, men under svangerskapene var hun helt symptomfri - ingen skjønte hvorfor, men sist jeg snakka med henne hadde hun tre barn, og det var helt likt i alle svangerskapene

Kanskje dere som har kroniske smerter også kan oppleve et svangerskap på den måten? Bare for å gjøre ventetiden litt mer optimistisk, tenkte jeg.....
  Svar med sitat
Gammel 05-01-2010, 19:39   #10
Humlasurrer
Supermedlem

Humlasurrer sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Riksen ;)
Meldinger: 881
Humlasurrer vil raskt nok bli berømt.Humlasurrer vil raskt nok bli berømt.Humlasurrer vil raskt nok bli berømt.Humlasurrer vil raskt nok bli berømt.Humlasurrer vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av Flippy Vis post
Jeg har ingen erfaring med dette altså, men jeg ville bare fortelle om ei jeg kjente en gang. Hun har MS, men under svangerskapene var hun helt symptomfri - ingen skjønte hvorfor, men sist jeg snakka med henne hadde hun tre barn, og det var helt likt i alle svangerskapene

Kanskje dere som har kroniske smerter også kan oppleve et svangerskap på den måten? Bare for å gjøre ventetiden litt mer optimistisk, tenkte jeg.....
Skal ihvertfall obeservere dette fenomenet på meg selv dersom jeg blir gravid. Hadde det supert!

Ønsker alle sammen her inne LYKKE TIL!!!!!!
Humlasurrer er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 15:12.