Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Klubber > Problemer > Kroniske sykdommer
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-01-2010, 19:53   #11
Amims
Supermedlem

Amims sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Sted: Oslo
Meldinger: 1,290
Amims vil raskt nok bli berømt.Amims vil raskt nok bli berømt.Amims vil raskt nok bli berømt.Amims vil raskt nok bli berømt.
Sv: Kroniske smerter og kroniske sykdommer under prøvingen

Sitat:
Opprinnelig postet av Buffy79 Vis post
Ja, jeg er forberedt på å lide gjennom et svangerskap, det er bare så slitsomt å må leve som om man er gravid hele tiden når det tar så lang tid . Hadde vært mye lettere om man kunne behandles til spiren var på plass og så være medisinfri etterpå. Jeg har så vondt at det frister å gi opp, men vi har ingen barn enda, og det gjør fryktelig vondt å ikke skulle få det til.
Uff, kjempevanskelig situasjon å være i!!!! Håper du er åpen med legen din slik at de vurderer hvilken hjelp du kan få....

+1 til etter 18 lange prøveperioder!

AIH, Riksen uke 51 02.01.11 Fikk en deilig liten i september
AIH, Riksen uke 43
Amims er logget av   Svar med sitat
Gammel 05-01-2010, 19:53   #12
Buffy79
Seniormedlem

Buffy79 sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Sted: Trøndelag
Meldinger: 1,545
Buffy79 er en kommende stjerneBuffy79 er en kommende stjerne

Hadde vært fint hvis det var sånn, men legene har advart meg om at kvinner med min lidelse ofte blir mye verre under svangerskapet, og en stund etter. Men hadde jo vært greit om de tok feil. Dessverre er smertene jeg har nå så ille at det er fare for at de setter en stopper for prøvingen. Jeg får blant annet overhodet ikke i meg mat.

Nå ønsker vi oss en tredjemann .
Buffy79 er logget av   Svar med sitat
Gammel 05-01-2010, 19:56   #13
Buffy79
Seniormedlem

Buffy79 sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Andremannimagensnart? Vis post
Uff, kjempevanskelig situasjon å være i!!!! Håper du er åpen med legen din slik at de vurderer hvilken hjelp du kan få....
Det er jeg, men det ser ikke ut til at det er noe de kan gjøre. Medisiner kan jeg ikke bruke (selv om jeg vet at de med epilepsi bruker disse medisinene under svangerskap), så da er det ikke noe å gkøre med smertene. Og de har så langt ikke funnet noe galt med noen av oss og da er det vel lite de vil gjøre for å hjelpe oss. Men vi er i pp 12, så det tar jo likevel tid. Jeg er redd kroppen motarbeider meg, med tanke på den bindevevssykdommen jeg har.

Gammel 05-01-2010, 20:01   #14
Malena
Seniormedlem

Malena sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Norge
Meldinger: 2,362
Malena er som en uslipt juvél.Malena er som en uslipt juvél.Malena er som en uslipt juvél.Malena er som en uslipt juvél.Malena er som en uslipt juvél.Malena er som en uslipt juvél.Malena er som en uslipt juvél.

Buffy: Kan ikke dere få IVF? eller AIH?
Malena er logget av   Svar med sitat
Gammel 05-01-2010, 20:35   #15
Buffy79
Seniormedlem

Buffy79 sin avatar

Malena: Vi har time på Medicus nå i januar, skal sjekke egglederne, men de var rimelig sikre på at alt var ok, for alt annet er tipp topp. Men jeg skal ta det opp med dem da. Vi har diskutert det her hjemme, og funnet ut at vi må gå den private veien hvis det kommer til det, for ventetiden blir for lang i det offentlige.

Gammel 06-01-2010, 11:03   #16
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Vil jo tro at dere burde kunne få hjelp til dette, f.eks ivf? I såfall er det kanskje mulig for deg å bruke dine faste medisiner, med unntak av under nedregulering osv? Sånn sett vil det vel bli litt enklere kanskje....... Ville nok seriøst vurdert det ihvertfall Det kan jo være at dere kan få det dekket også? Visste ikke at det var så lang ventetid i det offentlige heller - sendte søknaden i januar 2008, vi var på forsamtale i april 2008, men pga sommerferien kom vi ikke i gang før i september samme år, men jeg synes ikke det var så lenge å vente
  Svar med sitat
Gammel 06-01-2010, 11:36   #17
Amims
Supermedlem

Amims sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Sted: Oslo
Meldinger: 1,290
Amims vil raskt nok bli berømt.Amims vil raskt nok bli berømt.Amims vil raskt nok bli berømt.Amims vil raskt nok bli berømt.

Jeg tenkte også på IVF e.l. som kunne forkorte prøvetida litt... Men når du har så vondt som du har nå, så høres det nesten ut som om det hadde vært best for deg å ta medisiner en periode igjen, så kroppen får sjanse til å komme seg... Det mest geniale hadde jo vært om du tok medisiner mens du sto i kø for offentlig IVF, så hadde du vært i ok form før det braker løs! Det er faktisk litt forskjell på å ha smerter mens man er gravid, og å ha smerter mens man venter i uvisshet...

+1 til etter 18 lange prøveperioder!

AIH, Riksen uke 51 02.01.11 Fikk en deilig liten i september
AIH, Riksen uke 43
Amims er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-01-2010, 11:52   #18
Tidl. bruker
Gjest

Og siden både det psykiske og fysiske også innvirker på mulighetene til å bli gravid, kan det være kroppens forsvarsmekanisme at spiren ikke sitter heller, siden smertene er så store....... Kan være en sammenheng.......og sånn blir det jo en ond sirkel av også
  Svar med sitat
Gammel 06-01-2010, 12:19   #19
Buffy79
Seniormedlem

Buffy79 sin avatar

Flippy og Andremannimagensnart: Den ventetiden som du, Flippy, beskriver i det offentlig blir veldig lenge for meg. Og det er dessverre ikke bare å begynne på medisinene for så å slutte igjen. De må trappes opp over lang tid, og det tar lang tid å trappe dem ned igjen, i tillegg er den prossessen utrolig ubehagelig. Når jeg trappet ned medisinene før vi begynnte å prøve tok det nesten 4 måneder, og det tar flere måneder å komme på en dose som hjelper når de trappes opp også. I tillegg har vi det problemet at de ikke synes det er aktuelt å henvise oss til IVF i det offentlige enda siden de ikke finner noe galt med oss. Gyn mener at det blir nok til slutt.

Men jeg tror også at smertene og sykdommen kan være en medvirkende årsak til at spiren ikke sitter, men det er dessverre så lite å gjøre noe med. Og da jeg sluttet med medisinene i begynnelsen av mars og frem til oktober var formen tipp topp, men det ble ikke noen spire da heller .

Gammel 06-01-2010, 12:28   #20
Tidl. bruker
Gjest

Men, altså, jeg har inntrykk av at det fort går noen mnd før man er i gang med ivf i det private også..... Det er endel undersøkelser som MÅ gjøres i forkant, man skal testes både for det ene og det andre, både med tanke på syklus, el, svømmer-kvalitet, sykdommer...... Så må man jo også godkjennes for å kunne tåle hormonstimulering - det er faktisk ikke alle som får lov å gjøre det heller.....

Så fra søknaden er sendt, til alle tester er ferdig går det fort 2-3 mnd, og så skal man sette opp et 'program', det skal passe inn i programmet til sykehuset/avdelingen, det skal tilpasses i forhold til ferier og helligdager, stimulering med langt regime tar også fort et par mnd fra spray-start til egguttak - og da er det plutselig gått både et halvt og ett år likevel......

Den øvre aldersgrensen på ivf i det private er vel i overkant av 40 år, så om du ikke er så veldig gammel, Buffy, så ville jeg kanskje fått kontroll på smertene igjen, prøvd å hente inn litt overskudd og så prøvd igjen...... Om man blir gravid og kroppen er nedkjørt, går det også utover barnet...... Det viktigste er at du tar vare på deg selv, om du ikke gjør det, så tjener ingen på det og du kan gjøre vondt enda værre.....
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 10:08.