Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Klubber > Problemer > Kroniske sykdommer
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-09-2010, 20:23   #1
trulte_84
Gjest

Meldinger: n/a
Fibromyalg

Min kjære samboer har slitt med denne sykdommen i 3,5år---kan den ha noe å gjøre med at vi ikke lykkes å lage et barn?
  Svar med sitat
Gammel 24-09-2010, 12:56   #2
trulte_84
Gjest

Sv: Fibromyalg

Ingen som vet?
  Svar med sitat
Gammel 24-09-2010, 13:31   #3
silkepels
Gjest

Fibromyalgi er plager i musklene, og jeg kan aldri tenke meg at det har noen som helst innvirkning på mannlig fertilitet.

PS, er mannen din sjekket ut ellers da?

Sist endret av silkepels; 24-09-2010 kl 13:44.
  Svar med sitat
Gammel 24-09-2010, 13:42   #4
Smiley73
Medlem

Smiley73 sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Sted: Sørlandet
Meldinger: 388
Smiley73 er en kommende stjerneSmiley73 er en kommende stjerne

Kan ikke gi deg noe eksakt svar, men i jobbsammenheng har jeg hatt mye å gjøre med personer med fibromyalgi. Jeg har ikke forstått det slik at dette har vært et problem knyttet til sykdommen, men det skal også sies at dette er en sykdom som i hovedsak rammer kvinner og at jeg derfor ikke har et stort anntall menn med denne diagnosen på jobb. Kanskje det kan finnes sekundære utfordringer som medikamentell behandling som påvirker sædkvaliteten, det kjenner jeg lite til. Personer med denne diagnosen har ofte utfordringer ift "å være tappet for energi" samt "psykisk sliten" noe som igjen kan gå utover sexlivet generelt.

Skjønner at dette svaret ikke hjelper deg noe videre, ønsker dere lykke til
4.ICSI/tesa april-10 ingen egg overlevde
Frys- avbrutt, tålte ikke tining
5.ICSI/tesa aug-10 Neg. bp.
Ferdig med prøving, det ble ingen barn
Smiley73 er logget av   Svar med sitat
Gammel 24-09-2010, 13:51   #5
trulte_84
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av silkepels Vis post
Fibromyalgi er plager i musklene, og jeg kan aldri tenke meg at det har noen som helst innvirkning på mannlig fertilitet.

PS, er mannen din sjekket ut ellers da?
takk for svar nei han vil ikke sjekkes ut får bare prøve videre..
Sitat:
Opprinnelig postet av Smiley73 Vis post
Kan ikke gi deg noe eksakt svar, men i jobbsammenheng har jeg hatt mye å gjøre med personer med fibromyalgi. Jeg har ikke forstått det slik at dette har vært et problem knyttet til sykdommen, men det skal også sies at dette er en sykdom som i hovedsak rammer kvinner og at jeg derfor ikke har et stort anntall menn med denne diagnosen på jobb. Kanskje det kan finnes sekundære utfordringer som medikamentell behandling som påvirker sædkvaliteten, det kjenner jeg lite til. Personer med denne diagnosen har ofte utfordringer ift "å være tappet for energi" samt "psykisk sliten" noe som igjen kan gå utover sexlivet generelt.

Skjønner at dette svaret ikke hjelper deg noe videre, ønsker dere lykke til
takk for svar Godt å høre at ikke selve sykdommen kan være en årsak til at i ikke blir gravide. Her er det ikke mye sex-liv tiltider pga sykdomm, mye sliten og lite energi, passer på å få rundt El da tester etter EL og temper stort sett vær pp! Har begynt med damiana og WJ nå, så får vi bare håpe videre
  Svar med sitat
Gammel 24-09-2010, 13:54   #6
silkepels
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av trulte_84 Vis post
takk for svar nei han vil ikke sjekkes ut
Hvorfor ikke det?

Min mann nektet også for at det kunne være noe med ham i starten, for han hadde lest at det som regel var kvinnens "skyld" at de ikke ble gravide

Heldigvis fikk jeg overtalt ham til å la seg undersøke, vi var tross alt to om det å lage barn. Og det viste seg at han hadde svært dårlig sædkvalitet. Klart at dette er et slag i trynet for enhver mann, men hos noen finnes det medisiner/tips til hvordan bedre kvaliteten da.
  Svar med sitat
Gammel 24-09-2010, 14:25   #7
trulte_84
Gjest

Sitat:
Hvorfor ikke det?

Min mann nektet også for at det kunne være noe med ham i starten, for han hadde lest at det som regel var kvinnens "skyld" at de ikke ble gravide

Heldigvis fikk jeg overtalt ham til å la seg undersøke, vi var tross alt to om det å lage barn. Og det viste seg at han hadde svært dårlig sædkvalitet. Klart at dette er et slag i trynet for enhver mann, men hos noen finnes det medisiner/tips til hvordan bedre kvaliteten da.
han syns det er flaut og ekkelt at en lege skal sjekke han der nede Jeg syns han burde gjøre det, vi jenter gjør det jo ca en gang i året..hmmm...det er ikke noe i veien med meg..har sjekket og nå har vi prøvd i snart to år skal prøve å overbevise han at det ikke er farlig å gå å sjekke seg! hadde vært så godt å vite syns jeg da
  Svar med sitat
Gammel 24-09-2010, 14:32   #8
silkepels
Gjest

En ting er å gå til en vanlig almennlege, en annen ting er å gå til en lege som er spesialist på fertilitet. Nå vet jeg ikke hvor du bor, men jeg kan virkelig anbefale en androlog som
heter dr. Ken Purvis. Han har hjulpet en hel haug med SG-jenters menn (inkludert min)
  Svar med sitat
Gammel 24-09-2010, 14:41   #9
trulte_84
Gjest

Sitat:
En ting er å gå til en vanlig almennlege, en annen ting er å gå til en lege som er spesialist på fertilitet. Nå vet jeg ikke hvor du bor, men jeg kan virkelig anbefale en androlog som
heter dr. Ken Purvis. Han har hjulpet en hel haug med SG-jenters menn (inkludert min)
Tusen takk for link,skal vise den til sambo kansje han endere mening ca 3timers bil tur til oslo fra oss
  Svar med sitat
Gammel 24-09-2010, 15:29   #10
mlundg
Supermedlem

mlundg sin avatar

Medlem siden: May 2008
Meldinger: 1,492
mlundg har en aura rundt seg.mlundg har en aura rundt seg.mlundg har en aura rundt seg.mlundg har en aura rundt seg.mlundg har en aura rundt seg.mlundg har en aura rundt seg.

Han trenger vel ikke nødvendigvis å bli undersøkt til å begynne med heller. Han må bare lese noen veldig koselige blader på et rom og så levere sitt bidrag i en liten kopp De kan også telle over antallet hvis man må gjøre det hjemme, men da kan de ikke se noe om kvaliteten på spermiene, siden det da ikke er liv i dem lenger. Min man har også vært hos Dr. Purvis, men hvis din man er litt skeptisk til undersøkelse så er jeg ikke så sikker på at han bør starte der. Der tar de nemlig rektal UL på første undersøkelse. Kanskje kan høre med dem om det går an å bare levere inn en sædprøve til å begynne med?

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 15:12.