Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Klubber > Problemer > Kroniske sykdommer
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 01-12-2010, 20:25   #11
LivsGnist
Veteranmedlem

LivsGnist sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Sted: Sørlandet
Meldinger: 4,660
LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.
Sv: Blærekatarr og UVI

Ååh.. Ok. Skal visst ikke være lett. Huff. Trist med SA..
Gammel 01-12-2010, 20:39   #12
Gossow
Gjest

Meldinger: n/a

Ja, det var det.. 5 dager før jeg var 12 uker. Med tvillinger ..

Men er over det, snakker helst ikke om det.

Og NÅ vil jeg ha en liten BABY!
  Svar med sitat
Gammel 01-12-2010, 20:41   #13
LivsGnist
Veteranmedlem

LivsGnist sin avatar

LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.

Sitat:
Opprinnelig postet av Gossow Vis post
Ja, det var det.. 5 dager før jeg var 12 uker. Med tvillinger ..

Men er over det, snakker helst ikke om det.

Og NÅ vil jeg ha en liten BABY!

Huff.. Har ikke ord. Det respekterer jeg.

Og en liten baby skal du få!
Gammel 01-12-2010, 20:48   #14
Gossow
Gjest

Meldinger: n/a

Det var utrolig vondt da det skjedde, men nå i ettertid tenker jeg at det kommer ingenting godt ut av å tenke for mye på det. Bare tristhet, nedstemthet og masse tenking.. Hva om jeg ikke gjorde det? Hva om jeg hadde gjort sånn..? - typisk.

Tenker heller at det var en grunn for at det ble sånn, og at det var nok for det beste. Og at jeg SKAL klare det i nærmeste fremtid nå

Litt godt å få det ut og
  Svar med sitat
Gammel 01-12-2010, 21:51   #15
LivsGnist
Veteranmedlem

LivsGnist sin avatar

Det er tanker det er veldig naturlig å ha.. Hva hvis.. Jeg har en type dikt som ofte får meg til å mestre hva jeg tenker... (fjerner jo så absolutt ikke sorgen, men hjelper meg med å mestre ting) Det er en veldig ok måte å tenke på uansett hva man har som personlig tro. Det går slik:

Gud gi meg sinnro til å godta det jeg ikke kan forandre,
mot til å forandre det jeg kan,
og visdom til å se forskjellen.

Ellers så har jeg også tro på at det hjelper å snakke litt om ting man har på hjertet. Og om det er for vanskelig kan man alltid skrive det ned for seg selv i en bok.

Nå skal vi kose oss så mye vi kan i forsøk på spire! Tid for ett julemirakel her på SG synes jeg!!! Babyboom
Gammel 25-01-2011, 22:04   #16
Frusp
Supermedlem

Frusp sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Meldinger: 600
Frusp er en kommende stjerneFrusp er en kommende stjerne

Sitat:
Opprinnelig postet av LivsGnist Vis post
Ja, det er skummelt det der. For jeg tror jeg går skikkelig ofte med noe som kunne slått ut på urinprøve hos legen. Men hadde jeg fått behandling for det hver gang det var slik, så hadde jeg gått på slike ting absolutt hele tiden. Særlig nå som vi er prøvere.... Men så fort jeg får en klar positiv graviditetstest skal jeg gå til legen med en urinprøve å sjekke.. For sikkerhetsskyld..
Jeg går på Selexid hver dag, har hatt et ivf forsøk, frys snart. men skulle jeg bli gravid, kan jeg ikke stå på det gj. hele svangerskapet.. Går også på Hiprex. Sjekk opp, ikke gå med bakteriene, man kan bli skikkelig syk. Ikke for å skremme, men oppfordrer alle til å ta det veldig alvorlig. Jeg har opplevd/lever med dette, dessverre.
Lykke, lykke til

ivf 2010-2012
MA i nov-11
etter 8 innsett
Termin i oktober 2012
Frusp er logget av   Svar med sitat
Gammel 25-01-2011, 22:25   #17
LivsGnist
Veteranmedlem

LivsGnist sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Frusp Vis post
Jeg går på Selexid hver dag, har hatt et ivf forsøk, frys snart. men skulle jeg bli gravid, kan jeg ikke stå på det gj. hele svangerskapet.. Går også på Hiprex. Sjekk opp, ikke gå med bakteriene, man kan bli skikkelig syk. Ikke for å skremme, men oppfordrer alle til å ta det veldig alvorlig. Jeg har opplevd/lever med dette, dessverre.
Lykke, lykke til
Har vært skikkelig syk, mange ganger. Så du skremmer ikke Selv om det er forferdelig og uutholdelig å være det. Jeg har heldigvis opplevd en stor bedring siden før i tiden. Men jeg er fremdeles ofte på kanten av det. Men får det ofte vekk ved store doser tranebær. Jeg går fast på Hiprex. En kveld og en morgen. Hva gjør du når du blir gravid da...? Er det slik at du kan bytte på hva du går på? For det verste som er er jo å gå med det mens man er gravid. Jeg tenker på siden du sa at du ikke kan gå på det gjennom hele svangerskapet...

Har hatt slike plager hele livet jeg.. Så håper jeg kunne ha slippe å fortsette. Men det er en svakhet i familien..
Gammel 28-01-2011, 13:58   #18
Frusp
Supermedlem

Frusp sin avatar

Sitat:
Har vært skikkelig syk, mange ganger. Så du skremmer ikke Selv om det er forferdelig og uutholdelig å være det. Jeg har heldigvis opplevd en stor bedring siden før i tiden. Men jeg er fremdeles ofte på kanten av det. Men får det ofte vekk ved store doser tranebær. Jeg går fast på Hiprex. En kveld og en morgen. Hva gjør du når du blir gravid da...? Er det slik at du kan bytte på hva du går på? For det verste som er er jo å gå med det mens man er gravid. Jeg tenker på siden du sa at du ikke kan gå på det gjennom hele svangerskapet...

Har hatt slike plager hele livet jeg.. Så håper jeg kunne ha slippe å fortsette. Men det er en svakhet i familien..
Jeg vet ærlig talt ikke hva det skal erstattes med om jeg blir gravid, kirurgen min på Riksen skal tenke på det, så får vi se.. Svangerskap i seg selv er jo tøft med dårlige nyrer, men fått grønt lys fra legene, så stoler på det. Er 1,5 år siden sist oprasjon. Jeg gikk på Hiprex sist svangerskap. men går ikke på det akkurat nå.
Jeg har også tenkt at medisinene kan hindre egget å feste seg... Håper virkelig ikke det.
Lykke til !!!

ivf 2010-2012
MA i nov-11
etter 8 innsett
Termin i oktober 2012
Gammel 28-01-2011, 20:09   #19
LivsGnist
Veteranmedlem

LivsGnist sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Frusp Vis post
Jeg vet ærlig talt ikke hva det skal erstattes med om jeg blir gravid, kirurgen min på Riksen skal tenke på det, så får vi se.. Svangerskap i seg selv er jo tøft med dårlige nyrer, men fått grønt lys fra legene, så stoler på det. Er 1,5 år siden sist oprasjon. Jeg gikk på Hiprex sist svangerskap. men går ikke på det akkurat nå.
Jeg har også tenkt at medisinene kan hindre egget å feste seg... Håper virkelig ikke det.
Lykke til !!!
Jo for jeg har tenkt på at selve blærekatarren kan hindre egget i å feste seg. At vi lever med ett overaktivt immunsystem i det området. Æsj.... Må ta opp det med Gyn og se hva hun sier om det.. Min søster gikk på Furadantin igjennom nesten hele tiden av svangerskapet.
Gammel 28-01-2011, 21:04   #20
Frusp
Supermedlem

Frusp sin avatar

Sitat:
Jo for jeg har tenkt på at selve blærekatarren kan hindre egget i å feste seg. At vi lever med ett overaktivt immunsystem i det området. Æsj.... Må ta opp det med Gyn og se hva hun sier om det.. Min søster gikk på Furadantin igjennom nesten hele tiden av svangerskapet.
Vil kjempe gjerne høre hva gynokologen din sier om det!! Tipper leger kan si ulikt. Håper virkelig infeksjoner og antibiotika ikke ødlegger dette for oss!!! Jeg har nedsatt immunforvar, alltid lurt på hva det og fertilitet har å si også.. Furudantin kjenner jeg godt, da kan iallefall legne vurdere det i svangerskapet. Husker jeg gikk på mye antibiotika sist svangerskap, men ikke hver dag.

ivf 2010-2012
MA i nov-11
etter 8 innsett
Termin i oktober 2012
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 10:07.