Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Klubber > Problemer > Kroniske sykdommer
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 30-12-2012, 15:42   #21
LivsGnist
Veteranmedlem

LivsGnist sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Sted: Sørlandet
Meldinger: 4,660
LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.
Sv: Blærekatarr og UVI

Sitat:
Opprinnelig postet av Frusp Vis post
Vil kjempe gjerne høre hva gynokologen din sier om det!! Tipper leger kan si ulikt. Håper virkelig infeksjoner og antibiotika ikke ødlegger dette for oss!!! Jeg har nedsatt immunforvar, alltid lurt på hva det og fertilitet har å si også.. Furudantin kjenner jeg godt, da kan iallefall legne vurdere det i svangerskapet. Husker jeg gikk på mye antibiotika sist svangerskap, men ikke hver dag.
Jeg fikk ikke gå på kurer så lenge jeg hadde lite utslag på prøvene i svangerskapet. Men ble fulgt nøye opp med ofte nye urinprøver. Hadde mange plager med UVI symptomer uten at det ble skikkelige infeksjoner.

Til informasjon: Jeg har hørt i ettertid at det som er farlig med UVI i svangerskapet er at det så lett blir nyre og bekken betennelse og dette kan igjen føre til blodforgiftning. Som er veldig farlig om man er gravid.

Nå har jeg nesten ikke UVI plager lenger virker som om det hjalp å holde seg i en lengre periode unna medisinene. aner ikke... Men håper det kan holde seg slik. Jeg er jo i ny prøverunde nå. Og UVI er ikke godt å ha i prøvingen.
Gammel 30-12-2012, 15:43   #22
LivsGnist
Veteranmedlem

LivsGnist sin avatar

LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.

Bank i bordet
Gammel 30-12-2012, 23:49   #23
Firkløver
Gjest

Meldinger: n/a

Sitat:
Opprinnelig postet av LivsGnist Vis post
Til informasjon: Jeg har hørt i ettertid at det som er farlig med UVI i svangerskapet er at det så lett blir nyre og bekken betennelse og dette kan igjen føre til blodforgiftning. Som er veldig farlig om man er gravid.:
Når man er gravid så kjenner man gjerne ikke de typiske uvi-symptomene som sviing etc. Dermed kan man gå ganske lenge med uvi og dermed går det videre til nyrene hvis man ikke oppdager det.

Jeg fikk uvi uten noe svie i sist svangerskap - hadde bare feber som kom og gikk litt i noen dager og så plutselig fikk jeg ikke tisset noe som helst (fortsatt uten svie). Dro til legen og hadde fullt utslag på urintest

Bra du ikke er så plaget mer! Bank i bordet ja
  Svar med sitat
Gammel 30-12-2012, 23:51   #24
LivsGnist
Veteranmedlem

LivsGnist sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Firkløver Vis post
Når man er gravid så kjenner man gjerne ikke de typiske uvi-symptomene som sviing etc. Dermed kan man gå ganske lenge med uvi og dermed går det videre til nyrene hvis man ikke oppdager det.

Jeg fikk uvi uten noe svie i sist svangerskap - hadde bare feber som kom og gikk litt i noen dager og så plutselig fikk jeg ikke tisset noe som helst (fortsatt uten svie). Dro til legen og hadde fullt utslag på urintest

Bra du ikke er så plaget mer! Bank i bordet ja
så det går den veien også ja. viktig å følge med! Jeg hadde jo masse svie, men lite utslag jeg. at det er mulig.gikk med følelsen av UVI veldig mye. Men ikke sterkere utslag på urintesten.

Viktig å være obs. Uansett.
Gammel 31-12-2012, 00:03   #25
Siss
Seniormedlem

Siss sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Meldinger: 894
Siss er en kommende stjerneSiss er en kommende stjerne

Jeg har også prøvd en sånn variant som Firkløver beskriver. Fikk a-typiske symptomer som magekrampe en natt, og kjente at det var noe rart, men langt fra typisk UVI-symptomer, ingen svie eller noe.
Gammel 31-12-2012, 00:43   #26
LivsGnist
Veteranmedlem

LivsGnist sin avatar

Under svangerskap?

Jeg har hatt alt mulig rart sånn til vanlig. Har hatt bare bittelitt vondt, med masse utslag på prøvene og mye vondt med bare bittelitt utslag. Eller forferdelig vondt med mye utslag osv...
Gammel 31-12-2012, 01:02   #27
Siss
Seniormedlem

Siss sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Meldinger: 894
Siss er en kommende stjerneSiss er en kommende stjerne

Sitat:
Opprinnelig postet av LivsGnist Vis post
Under svangerskap?

Jeg har hatt alt mulig rart sånn til vanlig. Har hatt bare bittelitt vondt, med masse utslag på prøvene og mye vondt med bare bittelitt utslag. Eller forferdelig vondt med mye utslag osv...
Begge deler faktisk, både som gravid og ikke. Men da jeg var gravid hadde jeg ikke magekramper, det var nå for ikke så veldig lenge siden.

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 11:42.