Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Syklusen > Menstruasjon
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 17-10-2007, 21:22   #1
Alv
Gjest

Meldinger: n/a
Question 4 mnd etter pilleslutt, ennå ingen mens.

Hei.

Jeg lurte på en ting. Jeg har ei venninne som sluttet på pillen for 4 mnd siden. Hun har ennå ikke fått TR, hun verker mye i magen, i eggstokkområdet. Hun er humørsyk og er trøtt. Hun har tatt tester, men er ikke gravid. Er det vanlig at det tar såååå lang tid å få mensen? Hva kan det være at det tar så lang tid? Bør hun snakke med legen?
  Svar med sitat
Gammel 17-10-2007, 23:20   #2
petrine
Supermedlem

petrine sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Meldinger: 567
petrine vil raskt nok bli berømt.petrine vil raskt nok bli berømt.petrine vil raskt nok bli berømt.petrine vil raskt nok bli berømt.
Sv: 4 mnd etter pilleslutt, ennå ingen mens.

Det kan være forskjellige grunner uten at det trenger å være noe galt. Hormonene kan henge i lenge etter p-pilleslutt, og det er ganske vanlig at det tar tid å få igjen mensen.

Selv fikk jeg mensen etter 5 mnd eller noe. Jeg har pco og sjelden mens så der har du jo en grunn.

Vet du om hun hadde stabil syklus før p-piller? Det at hun har mye magevondt er jo ubehagelig så det kan evt sjekkes opp, men ellers tror jeg ikke legen kan gjøre så mye..

petrine er logget av   Svar med sitat
Gammel 17-10-2007, 23:27   #3
AkuAku
Gjest

En gang jeg sluttet på pillen gikk det 6 mnd før TR kom tilbake... Har hørt at det ikke er uvanlig, men det kan jo være en ide å snakke med legen.
  Svar med sitat
Gammel 18-10-2007, 00:14   #4
Alv
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av petrine
Det kan være forskjellige grunner uten at det trenger å være noe galt. Hormonene kan henge i lenge etter p-pilleslutt, og det er ganske vanlig at det tar tid å få igjen mensen.

Selv fikk jeg mensen etter 5 mnd eller noe. Jeg har pco og sjelden mens så der har du jo en grunn.

Vet du om hun hadde stabil syklus før p-piller? Det at hun har mye magevondt er jo ubehagelig så det kan evt sjekkes opp, men ellers tror jeg ikke legen kan gjøre så mye..
Takk for svar!

Hun har gått på piller siden hun var 16 så jeg tror ikke hun husker om det var regelmessig TR da.

Synes det er ille at hun skal gå rundt å ha så vondt i magen, og så er det ingenting som skjer liksom. Men hun må vel bare smøre seg med tålmodihet.
  Svar med sitat
Gammel 18-10-2007, 00:16   #5
Alv
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av AkuAku
En gang jeg sluttet på pillen gikk det 6 mnd før TR kom tilbake... Har hørt at det ikke er uvanlig, men det kan jo være en ide å snakke med legen.
Da er det jo ikke så uvanelig at det tar tid da.. Det er sikkert godt for henne å høre. Fikk du stabile sykluser etter de seks mnd da?
  Svar med sitat
Gammel 18-10-2007, 00:35   #6
Mummitrollet
Gjest

Så vidt meg bekjent er det vanlig at det kan gå inntil 6 mnd. Om hun har mye vondt etc. er det nok ikke så dumt å ta en tur til legen, bare for sikkerhets skyld om ikke annet.
  Svar med sitat
Gammel 18-10-2007, 03:22   #7
Linnani
Gjest

jeg hadde ikke regelmessig mens da jeg begynte på pillen, nå har jeg sluttet siden mars og fortsatt ikke fått mens. men har eggløsning siden jge i august ble gravid(endte i sa)
  Svar med sitat
Gammel 19-10-2007, 16:21   #8
Alv
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Mummitrollet
Så vidt meg bekjent er det vanlig at det kan gå inntil 6 mnd. Om hun har mye vondt etc. er det nok ikke så dumt å ta en tur til legen, bare for sikkerhets skyld om ikke annet.
Takker for svar!
Skal si til henne at det kan være lurt med en legesjekk. Er ikke bra å gå rundt å ha det så vondt hele tiden. Tar jo utrolig på.
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 15:11.