Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Syklusen > Menstruasjon
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-04-2008, 21:23   #61
carija
Supermedlem

carija sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 621
carija vil raskt nok bli berømt.carija vil raskt nok bli berømt.carija vil raskt nok bli berømt.carija vil raskt nok bli berømt.carija vil raskt nok bli berømt.
Sv: Viktig melding ang tampongbruk!!

Sitat:
Opprinnelig postet av Brick & Lace Vis post
Slapp helt av - du har ikke tampongsyken. Det hadde du merket via magevondt.

Men det skader jo ikke å gå til gynekologen din og få bekreftet at eggledere og alt er som det skal. Du trenger absolutt ikke vente i ett helt år med prøving for å sjekke litt hos gyn.

Lykke til med prøving - for at den sitter neste pp.
Tusen takk for svaret. Har sittet på nettet og sjekka masse idag jeg,ble kjemperedd. Synes det er rart at jeg ikke har hørt om det før da... Skal i alle fall aldri sove med tampong igjen...

Henger igjen på lesinga i forhold til skolen idag jeg nå da, har jo sittet her og bekymra meg i hele dag...

Tusen takk for det, lykke til med prøvinga til deg også
carija er logget av   Svar med sitat
Gammel 10-04-2008, 21:33   #62
meiose81
Gjest

Meldinger: n/a

Om man skal finne ut om egglederene er åpne må man ta undersøkelse på sykehus, hvor de sprøyter inn saltvann eller kontrastveske (?) for å se om det går gjennom. Tror ikke man får det før det er gått ett år!

Tror TSS er ekstremt sjeldent, var mye snakk om det når jeg var ung (yngre!), men etter det ble så mye fokus på det er det visst svært få tilfeller i Norge. Har hvertfall aldri hørt om noen!
  Svar med sitat
Gammel 11-04-2008, 11:12   #63
carija
Supermedlem

carija sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 621
carija vil raskt nok bli berømt.carija vil raskt nok bli berømt.carija vil raskt nok bli berømt.carija vil raskt nok bli berømt.carija vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av meiose81 Vis post
Om man skal finne ut om egglederene er åpne må man ta undersøkelse på sykehus, hvor de sprøyter inn saltvann eller kontrastveske (?) for å se om det går gjennom. Tror ikke man får det før det er gått ett år!

Tror TSS er ekstremt sjeldent, var mye snakk om det når jeg var ung (yngre!), men etter det ble så mye fokus på det er det visst svært få tilfeller i Norge. Har hvertfall aldri hørt om noen!
Okey Kanskje derfor jeg aldri har hørt om det...

Vi begynte med prøvingen i starten av november, så det er fortsatt lenge til det har gått et år. Er i dag seks i syklusen nå, så håper på det beste denne gangen Håper jeg slipper å sjekke egglederne mine da, høres ikke ut som en hyggelig opplevelse....
carija er logget av   Svar med sitat
Gammel 08-06-2009, 20:22   #64
Tulipa
Gjest

Kjempebra at dette tas opp. Jeg har fått en vekker og skal virkelig skjerpe meg.

Jeg visste ikke at man skulle bruke tampong størrelse etter størrelse på blødningene, jeg trodde det var størrelsen på skjeden..
Ofte er jo bare 10% av tampongen rød når jeg tar den ut. Jeg bruker normal.

Men det som kanskje er verre er at de dagene jeg har ventet mensen har jeg satt inn en tampong før jeg dro på jobb om morgenen og hatt den i hele arbeidsdagen uten at det kommer blod. a

Av og til kan det hende at jeg har hatt tampong (med eller uten blod) i 10-12 timer før jeg har tatt den ut. Jeg har bare tenkt at når jeg har så liten blødning har det ikke så mye å si at den er lenge i.

-men det er det virkelig slutt på nå. Ble nesten nervøs for at noe kan være galt. Men allmenntilstanden min er jo grei ellers så håper det har gått bra.

Huff, trur ikke jeg vil bruke tampong mer nå.
  Svar med sitat
Gammel 09-09-2009, 15:32   #65
ZoePurls
Medlem

Medlem siden: Sep 2009
Meldinger: 216
ZoePurls er en ukjent størrelse akkurat nå.

Jeg bruker også Diva Cup (samme som MoonCup) og kan virkelig anbefale det. Ble uttørket, utslett og soppinfeksjoner annenhver måned med bind og tamponger. Nå har jeg ikke hatt en eneste soppinfeksjon på over ett år
Og desutten... jeg betalte 150 kroner for Diva'en og kan bruke den i omtrent 10 år - sparer tusenvis av kroner
ZoePurls er logget av   Svar med sitat
Gammel 22-03-2010, 12:15   #66
DayDreamer
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av ZoePurls Vis post
Jeg bruker også Diva Cup (samme som MoonCup) og kan virkelig anbefale det. Ble uttørket, utslett og soppinfeksjoner annenhver måned med bind og tamponger. Nå har jeg ikke hatt en eneste soppinfeksjon på over ett år
Og desutten... jeg betalte 150 kroner for Diva'en og kan bruke den i omtrent 10 år - sparer tusenvis av kroner
Jeg bruker også en slik en, Ladycup.
Dette kan bare anbefales på det STERKESTE!!!
Jeg fikk også soppinfeksjoner da jeg brukte tamponger. Har ikke hatt det siden.
Dessuten føles det faktisk så mye renere.

Ladycup er et lite "beger" i silikon, som man plasserer inni skjeden, akkurat som en tampong. Mensblodet samles oppi dette begeret, og man tar det ut og heller innholdet i do, vasker begeret og setter det inn igjen.
Det lukter ikke "mensen". For denne lukten kommer av at blodet blir sugt opp av tampongen eller bindet. Det suger ikke opp gode bakterier, slik som tampong gjør, og det føles helt naturlig.

Det føles bare så fantastisk mye bedre. Dette skulle alle fått prøve fra man fikk mensen første gang! NO WAY BACK!!!
  Svar med sitat
Gammel 22-03-2010, 13:19   #67
Tidl. bruker
Gjest

Har prøvd tampong to ganger - første gangen (som 14-15 åring) fikk jeg den ikke engang inn, og andre gangen var 4 mnd etter fødsel nr to, da ble jeg fysisk syk bare en time etter jeg satte den inn og hadde kvalme/diare i over to uker etterpå og gikk ned 15 kg.......

Jeg bruker bind og kunne aldri tenke meg å bruke noe annet, jeg kan godt stikke fingrene både i snørr, bæsj, blødende sår og spy altså, men ikke mens Om man ikke får mens på fingrene når man dytter noe inn, så kommer det vel litt når man tar ut proppen igjen?

Nei, takke meg til at gørra kommer seg inn i et bind eller direkte i do, og at jeg kan skifte uten å måtte få blod under negler og ellers på hendene

Mulig jeg er gammeldags, men så er jeg gammel også
  Svar med sitat
Gammel 22-03-2010, 13:26   #68
mOHe
Veteranmedlem

mOHe sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Meldinger: 3,832
mOHe har en aura rundt seg.mOHe har en aura rundt seg.mOHe har en aura rundt seg.mOHe har en aura rundt seg.mOHe har en aura rundt seg.mOHe har en aura rundt seg.

Du har jo tampax da flippy
Da får man ikke / minimalt med blod på fingrene pga innføringshylsa.

Jeg takler IKKE bind. våkner om natta av at det kiler i rompa pga blod som siver ut selv om jeg ligger på magen og kjenner at det renner ut på dagen

Men vet ikke om jeg ville brukt sånn kopp. Vi har jo ikke vask på do på jobb. må liksom ut av avlukket. og det er 2 avlukker her. syns jeg ser en kollega komme inn der jeg står og skyller en blodig plastdings i fellesvasken

1. AID høsten 2013 negativt. 2. AID endte i ex u og 1 eggleder mindre... 1. IVFD 2014 negativt. Frys i april
mOHe er logget av   Svar med sitat
Gammel 22-03-2010, 13:34   #69
Tidl. bruker
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Heidisen Vis post
Du har jo tampax da flippy
Da får man ikke / minimalt med blod på fingrene pga innføringshylsa.

Jeg takler IKKE bind. våkner om natta av at det kiler i rompa pga blod som siver ut selv om jeg ligger på magen og kjenner at det renner ut på dagen

Men vet ikke om jeg ville brukt sånn kopp. Vi har jo ikke vask på do på jobb. må liksom ut av avlukket. og det er 2 avlukker her. syns jeg ser en kollega komme inn der jeg står og skyller en blodig plastdings i fellesvasken
Skal jo ha denne proppen ut igjen også, da..... Man dytter vel ikke innføringshylsa inn for å fiske den ut?

Om natta bruker jeg en trang sykkelbukse eller tilsvarende utapå trusa, sånn holder bindet seg helt tett inntil og jeg kan ligge så urolig jeg bare vil, uten at det blir søl verken på sidene eller foran/bak Bruker Always Ultra og merker aldri at jeg har på bind - unntatt ved ekstreme blødninger da, for da fylles de jo på en time......
  Svar med sitat
Gammel 22-03-2010, 13:37   #70
mOHe
Veteranmedlem

mOHe sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Meldinger: 3,832
mOHe har en aura rundt seg.mOHe har en aura rundt seg.mOHe har en aura rundt seg.mOHe har en aura rundt seg.mOHe har en aura rundt seg.mOHe har en aura rundt seg.

Sitat:
Opprinnelig postet av Flippy Vis post
Skal jo ha denne proppen ut igjen også, da..... Man dytter vel ikke innføringshylsa inn for å fiske den ut?

Om natta bruker jeg en trang sykkelbukse eller tilsvarende utapå trusa, sånn holder bindet seg helt tett inntil og jeg kan ligge så urolig jeg bare vil, uten at det blir søl verken på sidene eller foran/bak Bruker Always Ultra og merker aldri at jeg har på bind - unntatt ved ekstreme blødninger da, for da fylles de jo på en time......
med tampong så trekker du jo i trådene som henger ut for å få den ut igjen da. ingen blod på fingra da (med mindre du venter for lenge med å bytte)

men den plasthylsa vil du få blod på både ved inn og uttaking.

jeg kan ha bind så stramt jeg bare vil, men kjenner jo at det kiler når det renner ut av meg liksom

huff nei. aldri mer bind på meg. står opp om natta og tisser uansett så da bytter jeg tampis også. trenger for øvrig kun tampis i 1-2 netter ellers kan jeg sove både uten bind og tampis.

1. AID høsten 2013 negativt. 2. AID endte i ex u og 1 eggleder mindre... 1. IVFD 2014 negativt. Frys i april
mOHe er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 08:51.