Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om prøving > Fysiske og psykiske plager
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-01-2013, 03:00   #1
jenta
Medlem

Medlem siden: Jan 2012
Sted: Sørlandet
Meldinger: 84
jenta er en ukjent størrelse akkurat nå.
Magesmerter, årsak?

Har aldri hatt UVI, magekatarr eller noe form for plager i den retningen, men lurer på om jeg kan ha noe...

Har hatt ganske intense magesmerter i to dager nå. De sitter i hovedsak i magen, ikke lysken (men de beveger seg nedover mot lysken når jeg reiser meg eller vrir meg i sittende eller liggende stilling) de bytter på å være sentrert på et punkt og dele seg opp i flere småpunkt.
Har tidvis diaré, og behovet melder seg ganske akutt.
Smertene roer seg når jeg roer meg, men så fort jeg beveger meg gjør det vondt.
Det er ikke "jeg kommer til å dø"-smerter, men rimelig vonde. (jeg er laktoseintolerant, men det er vondere enn når jeg har fått i meg laktose)

Smertene er en blanding av stikking og følelsen av vanvittig sult (selv om jeg ikke er sulten) Kveldene er merkbart verst (dagtid er det ikke noe problem)
Er litt stiv i ryggen også, vet ikke om det henger sammen, men kom samtidig..

Jeg aner ikke hva det kan være, noen som har noen ide?

PS!
Hadde litt feber igår da smertene oppsto, så infeksjon er en mulighet. Feberen gikk fort over og har ikke dukket opp igjen.

Ikke matforgiftning, da min mann har spist alt jeg har spist og er i fin form.

Det svir ikke når jeg tisser, og jeg går ikke oftere på do. Men har forstått at UVI kan oppleves uten disse symptomene også.

Er prøver, men hadde dårlig oversikt denne pp. Kalenderen min hadde endret sykluslengden min til 40d, så jeg trodde jeg hadde EL ca nå, men antageligvis var det rundt julaften. Hadde sex, så graviditet er en mulighet.

Sist endret av jenta; 06-01-2013 kl 03:01. Begrunnelse: Glemte å nevne stivhet i ryggen
jenta er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-01-2013, 14:23   #2
LivsGnist
Veteranmedlem

LivsGnist sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Meldinger: 4,660
LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.
Sv: Magesmerter, årsak?

Er det mer vondt øverst i magen? Ømt når du trykker? Har du tenkt på om det kan være gallestein...? Kan sjekke med urin og blodprøve hos legen om det er galle i.
Gammel 06-01-2013, 16:35   #3
jenta
Medlem

Det mest vondt øverst i magen, men i natt var det bare i nedre del. Ikke ømt.
Ringte legevakten i natt, bare for sikkerhetsskyld. Sykepleieren trodde det kunne være akutt magekatarr, men ba meg følge med om det sentrerte seg til høyre side(blindtarmen) men tviler på at det er no sånn.

Kjedelig med magetrøbbel i dpo-land, da blir liksom sjansene dårligere. :/
Gammel 06-01-2013, 16:36   #4
jenta
Medlem

Hvordan vet eg om det er gallesten forresten?
Gammel 06-01-2013, 21:55   #5
LivsGnist
Veteranmedlem

LivsGnist sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Meldinger: 4,660
LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.

Sitat:
Opprinnelig postet av jenta Vis post
Hvordan vet eg om det er gallesten forresten?
Sitat:
Opprinnelig postet av LivsGnist Vis post
Er det mer vondt øverst i magen? Ømt når du trykker? Kan sjekke med urin og blodprøve hos legen om det er galle i.
Er vel mest sånn som jeg skreiv over her. Sjekke hos lege med urinprøve og blodprøve. Da har du vondt øverst i magen og om du trykker så er det mer vondt mot høyre siden av midten. Viktig å sjekke ut hos legen! Kan bli farlig.
Gammel 07-01-2013, 20:20   #6
Siljus
Medlem

Medlem siden: Dec 2012
Meldinger: 87
Siljus er en ukjent størrelse akkurat nå.

Hei - håper du har blitt bedre til nå.
Du beskriver ganske diffuse smerter, og det kan være fryktelig mye forskjellig som kan feile deg - hvis du er dårlig med feber eller sterkere smerter enn "tolerabelt",hvis de forverrer seg eller har vedvart over lang tid nå kan det være greit å sjekke infeksjonsprøver og en generell u.s hos lege. Det kan for så vidt være alt fra tarminfeksjon til annen infeksjon eller gu-problematikk eller gallesteinsprobloematikk eller influensa eller you name it......

Dette var en "minilege" ( les turnuslege) sitt perspektiv på saken! Vanskelig å vurdere uten en ordentlig undersøkelse- ta deg en tur til lege hvis du føler deg utrygg på saken eller ikke har noen bedring i det hele tatt.

God bedring
Siljus er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 09:00.