Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om prøving > Fysiske og psykiske plager
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-05-2013, 15:48   #1
skrulla83
Juniormedlem

Medlem siden: May 2013
Meldinger: 1
skrulla83 er en ukjent størrelse akkurat nå.
cool Hjelp meg! Er jeg gravid?

Nå er jeg ganske ny i dette gamet, men her er litt om meg: Jeg er 29 år, har de siste årene gått på ceracette minipiller.. Jeg slutta på disse den 30. April, fordi vi ønsker å bli gravide.. Jeg har enda ikke fått mens, noe jeg syns er rart, ettersom de gangene jeg glemte en pille fikk jeg det med engang.. Jeg har ikke peiling på hvordan syklusen min er ettersom jeg har gåttt på disse pillene i så mange år. Ca en uke etter jeg hadde slutta på pilla, fikk jeg noe som ligner på eggløsning(men aner ikke hvordan dette er) og det som var rart, unnskyld språket var at jeg fikk plutselig en liten geleklump i trusa.. den var nesten helt blank... aner ikke hva dette var, og aldri hatt det før..

I den siste uka har jeg hatt mens smerter, unten å få mensen, samt en del stikkinger i nedre del av magen. dette har vart i over ei uke nå.. Jeg har også fått ømme brystvorter, og i forrige uke fikk jeg også vondt i noen av tennene.. Kjentes nesten som de var løse, uten at de var det (har lest at dette er et symptom?).

Jeg veit at jeg leser meg i hjel, og begynner å lure på om jeg er gravid? Eller kan kroppen min lure meg så mye?

Jeg er en aktiv jente som trener mye ca 4 ganger i uka.. MEn den siste uka, har jeg vært utrolig sliten og følt meg i dårlig form, så har ikke orket å trene noe, bortsett fra noen gåturer med hunden, og dette har jeg blitt skikkelig sliten av.
Har også hatt dager hvor jeg er vanvittig hormonell, begynner å grine uten grunn osv...
jeg tok en test på morningen på 17. Mai, og den var negativ, men er kanksje for tidlig å teste da? når jeg antar at eggløsning var rund 6. Mai?

kan noen hjelpe meg å klrne opp i noen av disse tingene, før jeg blir helsprø? takk
skrulla83 er logget av   Svar med sitat
Gammel 20-05-2013, 23:31   #2
babysyk
Medlem

babysyk sin avatar

Medlem siden: Jan 2013
Meldinger: 223
babysyk er en ukjent størrelse akkurat nå.
Sv: Hjelp meg! Er jeg gravid?

Hvis eggløsningen var 6. mai er forventet mens dag (IKM) 20.maI, altså idag. Så det burde i alle fall vises på test nå hvis du er gravid. Det er eneste måten du får sjekka det på siden du ikke vet når du hadde EL. Når man slutter på pilla er det vanlig å få lange/uregelmessige sykluser og sykluser uten EL i en periode før det stabiliserer seg. Håper du får positiv test

Hvis ikke anbefaler jeg deg å kjøpe EL tester så du finner EL eller begynne å tempe, eller en kombinasjon av disse.
babysyk er logget av   Svar med sitat
Svar

Stikkord
ceracette, geleklump, graviditetstest, menssmerter

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 13:58.