Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Syklusen > Befruktning
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 04-01-2009, 23:28   #1
*isa
Gjest

Meldinger: n/a
Sex hver dag eller annenhver dag?

Startet prøving i april, og har hatt sykluser på 28-38 dager.
(32, 32, 38, 29, ?,
(glemte å skrive opp når jeg hadde mens) ?, 28, 34)

SM var 23. des.
Jeg aner ikke når jeg har EL (el-tester er bestilt og på vei), men regner med den er mellom dag 14 og 20 en gang (?).
har dårlig sædkvalitet (vet ikke hvor dårlig, men fikk beskjed om at den første prøven viste få og trege spermier. Den andre prøven var bedre, da svømte de litt raskere)

Hadde sex i dag (dag 13), har lest meg fram til at sex annenhver dag er det beste.. men jeg blir litt , så jeg spør alikevel
Hva ville du gjort?? Sex hver dag eller annenhver dag??

Og en ting til. Jeg har ei jente fra før (brukte p-piller men glemte noen tabl. og der satt hun), mannen har ingen.
Er det nødvendig å utrede meg, når jeg vet jeg kan bli gravid?? Har hatt ei cyste på eggstokkene, men har det noen betydning?
  Svar med sitat
Gammel 13-01-2009, 13:03   #2
Fransiscka
VIP-medlem

Fransiscka sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: troms
Meldinger: 6,874
Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.
Sv: Sex hver dag eller annenhver dag?

Han kan få sjekket spermen sin hos lege/sykehus uten at du måtte utredes.

PErsonlig mener jeg sex annenhver dag er bedre, for jeg har den erfaring i at sex hver dag etterhvert fører til veldig lite spermmengde, så jeg tror det er best å "spare litt opp". Men her er det kanskje delte meninger.
Fransiscka er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-01-2009, 13:27   #3
SolAngelica
Gjest

Vi har sex så ofte vi orker på det i el tiden. Nå hadde jeg el i går, da hadde vi sex, dagen før to ganger, og dagen før, å så annenhverdag..husker ikke, står X i charten min som indikerer når vi har kost oss Vi gjør det når vi føler for det.

Syns du kunne tatt en sjekk også jeg, jeg har også en fra før men etter graviditeten mistet jeg eggløsningen og den var da borte i to år før jeg da startet på pillen (viste seg i ettertid at jeg hadde pco). har heldigvis blitt kvitt pco nå og har eggløsning hver mnd.
  Svar med sitat
Gammel 13-01-2009, 13:45   #4
Fransiscka
VIP-medlem

Fransiscka sin avatar

Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.

Bare lurte på hvordan du fikk fertilityfriend til å markere er kryss, og det dagen ETTER el, og uten temping, jeg
Gammel 13-01-2009, 16:29   #5
SolAngelica
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Fransiscka Vis post
Bare lurte på hvordan du fikk fertilityfriend til å markere er kryss, og det dagen ETTER el, og uten temping, jeg

hm nå forstår jeg ikke helt hva du mener :P Er ikke noe kryss etter el, krysset er jo sex (om det er det over det grønne + tegnet du mener) og el var jo i går. Om du mener det store blåe krysset over charten så stilte jeg inn el på den dagen selv, ut etter pos. el test og el som har vært satt selv, har en liten pause i tempingen nå
  Svar med sitat
Gammel 13-01-2009, 16:37   #6
Fransiscka
VIP-medlem

Fransiscka sin avatar

Ja, mente det store, el krysset på charten.OK, går det an å stille inn selv, altså.... Visste ikke
Gammel 13-01-2009, 16:54   #7
SolAngelica
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Fransiscka Vis post
Ja, mente det store, el krysset på charten.OK, går det an å stille inn selv, altså.... Visste ikke

Går inn på analyse og tuning Så setter du hvilken temp som er snitt-tempen og hvilken syklusdag som du mener el var på. El min var i går eller i dag, spiller egentlig ingen rolle hvilken dag. Men setter den i går ettersom den pleier å komme dagen etter pos. el test
  Svar med sitat
Gammel 26-02-2009, 18:43   #8
britto90
Medlem

britto90 sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: karmøy/Kopervik
Meldinger: 295
britto90 er på vei til noe stort.

Sitat:
Opprinnelig postet av SolAngelica Vis post
Går inn på analyse og tuning Så setter du hvilken temp som er snitt-tempen og hvilken syklusdag som du mener el var på. El min var i går eller i dag, spiller egentlig ingen rolle hvilken dag. Men setter den i går ettersom den pleier å komme dagen etter pos. el test
håper spiren vår sitter.. vet ikke når min el var men håper jeg nådde den og at sperminene til typen er raske og nådde opp til egget lykke till??
britto90 er logget av   Svar med sitat
Gammel 05-03-2009, 13:40   #9
britto90
Medlem

britto90 sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: karmøy/Kopervik
Meldinger: 295
britto90 er på vei til noe stort.
rødme Sv: Sex hver dag eller annenhver dag?

hei.. jeg lurer på hvor lang syklus jeg har.. jeg hadde sisst mens 2 februar og fikk den igjen 2 mars..? jeg lurer også på en anen ting.. jeg har gådd på p-piller siden høsten 2006,, jeg har sluttet av p-pillen denne måneden og ikke tatt en eneste denne her i mars. er det muligheter da for meg å bli gravid???

MVH britto90 håper på svar
britto90 er logget av   Svar med sitat
Gammel 05-03-2009, 14:27   #10
Amles
Gjest

Purvis anbefalte oss kun sex hver 3-5 dag..
Mente at det ville øke sjansene våre.
Mannen har også dårlig sædkvalitet!
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Øk sjansen for å lykkes med en Personlig Fruktbarhetscomputer (PFC)
Klikk her for mer info om Pearly, Ladycomp og Babycomp PFC.

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:40.