Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Syklusen > Graviditetstegn/PMS
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-09-2010, 11:00   #1
Studentinne
Supermedlem

Studentinne sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Meldinger: 468
Studentinne er på vei til noe stort.
Ubehag, stikk, trykk i mage/livmor området.

Noen som har opplevd direkte ubehag i mage/underliv ved tidlig graviditet før mens?

Er litt usikker når EL var, men ifølge FF er jeg 8DPO med rød strek. Kjenner litt tyngdefølelse i mage, underliv, noen ganger stikk i eggstokkene eller midt i. Oppblåst og ubehag i nedre del av magen innimellom....

Begynner å tenke.... Om det var bare noe irritabel tarm, kan det også føles helt der nede? Vet jeg har bakovervendt livmor og det sikkert ligger nærmt tarmen, men....

http://www.fertilityfriend.com/home/250dae

Studentinne er logget av   Svar med sitat
Gammel 16-09-2010, 11:28   #2
Snutte
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Ubehag, stikk, trykk i mage/livmor området.

Ubehag i det området kan både være tegn på mensen og tegn på graviditet, det er omtrent likt

Men jeg lurer litt..hvis du ikke er prøver enda, hvorfor lurer du da på om du kan være gravid hver mnd??? Ikke at det er min sak...men..
  Svar med sitat
Gammel 16-09-2010, 13:08   #3
Studentinne
Supermedlem

Studentinne sin avatar

Jeg er prøver denne måned nemlig. Har bare ikke endret den signaturen enda:P Tiltak, hehe. Er bare litt usikker på EL og om vi traff riktig isåfall.

Murringer et par dager etter EL er kanskje ikke forløper til mensen?? Er jo en hel uke til... Bare tiden vil vise!

Men er så typisk at da jeg faktisk ble gravid så lurte jeg ikke i det hele tatt Rart det der, hehe.

Sist endret av Studentinne; 16-09-2010 kl 13:12.
Gammel 16-09-2010, 13:15   #4
Studentinne
Supermedlem

Studentinne sin avatar

Tror jeg heller tenker i de baner om det skulle være en infeksjon/inflammasjon i buken eller noe sånt ELLER muligens graviditet. Hadde et lite uhell med indre blødning fra en fuksjonell cyste som sprakk en gang, og da trodde jeg at jeg kanskje var gravid.....Heller derfor jeg lurer. Om det er noe feil med meg liksom. Syns alt i bukområdet er litt diffust iblant:/

Gammel 16-09-2010, 13:48   #5
Fransiscka
VIP-medlem

Fransiscka sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: troms
Meldinger: 6,858
Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.

Jeg merket ingenting før jeg var gravid Men menstegn og graviditetstegn kan være nokså like Hvis du har linken til ff, så kan jeg se på den, du sier du er usikker på når el var
Fransiscka er logget av   Svar med sitat
Gammel 16-09-2010, 14:00   #6
Studentinne
Supermedlem

Studentinne sin avatar

Hei!
Ja, takk for det. Jeg limer den inn her jeg

Ikke så lett dette her nei....Kjenner en god del stikkinger i siden, murringer og at det kiler litt der nede. Noen ganger kjennes det ut som jeg er øm i magen, andre ganger i underlivet. Men det gjør ikke så vondt når jeg trykker selv, bare kommer innimellom.

Men vet at jeg har hatt stikking i begge sidene rett før EL før også. Det kjennes seriøst nesten ut som jeg har UVI eller noe, men har ingen andre symptomer. Ahhh, jeg blir gal!

Gammel 16-09-2010, 14:03   #7
Studentinne
Supermedlem

Studentinne sin avatar

Altså på den forrige syklusen min hadde jeg nok mest sannsynlig EL på dag 22, men det var vanskelig å se fordi tempen ikke økte så mye da heller! Og FF satt feil EL dag, noen dager for sent. Har alltid lutealfaser på 14-15 dager....

Gammel 16-09-2010, 14:37   #8
Snutte
Gjest

Meldinger: n/a

Sitat:
Opprinnelig postet av Studentinne Vis post
Altså på den forrige syklusen min hadde jeg nok mest sannsynlig EL på dag 22, men det var vanskelig å se fordi tempen ikke økte så mye da heller! Og FF satt feil EL dag, noen dager for sent. Har alltid lutealfaser på 14-15 dager....

Synes det ser riktig ut jeg med den dato som FF har satt på deg, men det er litt vanskelig siden tempene dine svinger såpass mye. Prøver du å ta dem akkurat når du våkner? Og til samme tid?

Satser på at det ikke er noe feil med deg, og at det kanskje er gravidmurringer Hvis du er 8 DPO nå er det jo bare 2-3 dager til du kan svi av en billigtest
  Svar med sitat
Gammel 16-09-2010, 14:46   #9
Studentinne
Supermedlem

Studentinne sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Snutte Vis post
Synes det ser riktig ut jeg med den dato som FF har satt på deg, men det er litt vanskelig siden tempene dine svinger såpass mye. Prøver du å ta dem akkurat når du våkner? Og til samme tid?

Satser på at det ikke er noe feil med deg, og at det kanskje er gravidmurringer Hvis du er 8 DPO nå er det jo bare 2-3 dager til du kan svi av en billigtest
Jepp, de svinger ganske mye i det siste. Men har vært litt syk i sommer, mye dårlig i magen og sånt. Så var jeg mega forskjølet rett før EL på denne syklusen. For jeg bruker å ligge rundt 36, 0 grader +/- rett før EL. Nå er jeg ikke forskjølet mer og magen er en del bedre, bortsett fra disse stikkingene og murringene såklart!

Tror jeg tar en test etter eksamen på mandag eller noe. Ellers klarer jeg sikkert ikke å konse meg kjenner jeg meg selv rett

Gammel 16-09-2010, 18:04   #10
Fransiscka
VIP-medlem

Fransiscka sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: troms
Meldinger: 6,858
Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.

Vet du, for å være helt ærlig synes jeg ikke det ser ut som om du har eggløsning. Du har ingen tempstigning, og de svinger litt, men ligger forholdsvis jevnt, lavt.
Var jeg deg ville jeg skaffet meg en clearblue fertilitetsmonitor for å hatt bedre oversikt. Man finner ofte slike brukt på finn til en ok pris, f.eks.
Hvis de heller ikke kan bekrefte el, ved å vise MAX, ville jeg nok kontaktet en lege. Hadde selv lignende sykluser som deg, og jeg fikk ikke eggløsning før jeg fikk pergo...
DA så man det på tempen, uten tvil, at eggløsning hadde vært.
Fransiscka er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Øk sjansen for å lykkes med en Personlig Fruktbarhetscomputer (PFC)
Klikk her for mer info om Pearly, Ladycomp og Babycomp PFC.

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 14:57.