Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om prøving > Økonomi, lovverk og rettigheter
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-08-2011, 21:35   #1
Bella27
Supermedlem

Bella27 sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Meldinger: 1,091
Bella27 er en kommende stjerneBella27 er en kommende stjerneBella27 er en kommende stjerne
Hater jobben min........

I dag har jeg hatt den mest forferdelige dagen på jobb så lenge jeg kan huske. jeg er rett og slett morgen kvalm før jeg går på jobb fordi jeg kvir meg sånn. og desverre er det ikke på grunn av graviditet.
Jeg rett og slett hater jobben min selv om jeg har nettopp begynnt i ny, men i samme firma. Vet ikke hva jeg skal gjøre, tenker bare på at jeg kommer til å bli gravid når jeg slutter og begynner i en ny en. og da må jeg jo jobbe der i 6 måneder og tenk om jeg blir dårlig i svangerskapet. Men blir jo ikke gravid og jobber fortsatt i en j.... jobb.

Hjelp hva skal jeg gjøre? har gitt beskjed om at jeg ikke trives, de sier bare at det blir bedre. Jeg føler jeg jobber meg i hel og at andre får skryt, for mitt arbeid selv om jeg er sjef. har spurt om å få bytte, men det går ikke, er ikke ledig stilling.

har spurt om hun idioten kan bytte, men hun nekter. Sjefen min er helt dust og en stor vinglepetter.

Hva har jeg krav på av penger?? hvis jeg sier opp og begynner i ny jobb?
hvist jeg blir sykemeldt etter 4 uker. Har bare 14 dagers oppsigelse ut oktober, som er veldig rart siden jeg har jobbet i samme firma i snart 3 år. Bare fordi det er på et nytt sted. Noen som vet om jeg har egentlig lengre oppsigelse tid i tillegg til de 14 dagene pgr firma. Står ingen ting i kontrakten.

Hjeeeeeelp, jeg vil bare sykemelde meg er rett og slett fysisk og physisk utslitt av og bli behandlet som en dritt.

Det var dagens store klagetråd, sorry jenter
Frys oktober 2012
2 ICSI mars 2013 :
Bella27 er logget av   Svar med sitat
Gammel 08-08-2011, 21:48   #2
Lykkefund
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Hater jobben min........

Det er vel kontrakten din du kan forholde deg til - hvis det ikke står der at "etter prøvetid gjelder x antall måneder gjensidig oppsigelse" eller noe sånt. 14 dager virker jo sinnsykt kort da...

Hvis du skaffer deg ny jobb med en gang, så har ikke det noe å si på fødselspengegrunnlaget ditt (som er 6 av de siste 10 månedene).

Hvis du sier opp, så har du ikke rett på dagpenger før etter 8 ukers ventetid. Blir du derimot oppsagt, har du rett på dagpenger etter 3 dager. Men dagpenger er bare 62% av inntekstgrunnlaget ditt, så det er en dårlig løsning før du skal bli gravid.

Du må nok enten søke ny jobb eller holde ut der du er. Råder deg ikke til å sykemelde deg. Det kan du i så fall vurdere når du blir gravid. Men ikke sånn vilkårlig nå pga konflikten.

Lykke til!
  Svar med sitat
Gammel 08-08-2011, 22:17   #3
Fransiscka
VIP-medlem

Fransiscka sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: troms
Meldinger: 6,858
Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.

Du må ikke jobbe 6 måneder for å få rett til permisjonspenger.
Du må ha hatt inntekt i 6 måneder.
Og likestilt med jobbeinntekt er også sykepenger.
Du må jobbe 4 uker for å ha krav på sykepenger.

Sier du opp jobben må du melde deg arb.ledig til Nav med en gang, og da vil du etter 8 uker få dagpenger, som er 60% av siste års inntekt, eller 60% av tre siste års inntekt, alt etter hva du kommer høyest ut med i pengebeløp. (året nå teller ikke med.)

Har du signert kontrakten med det nye jobben?
er det en fast stilling?
Fransiscka er logget av   Svar med sitat
Gammel 08-08-2011, 22:35   #4
LivsGnist
Moderator

LivsGnist sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Sted: Sørlandet
Meldinger: 3,755
LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.

Huff da Bella dette var ikke noe greit... Ser ut til at du har fått noen gode råd her. Jeg håper du finner ut av hva du vil satse på før du blir helt utbrendt. Og jeg kan forstå at en slik situasjon kan gjøre grunnlag for en sykemelding. Ikke kun pga konflikt. Men pga, hva det fører til. Nemlig veggen, og utbrendthet! Dette er en god grunn for sykemelding. Og dette tror jeg og en eventuellt ny arbeidsgiver vil forstå. Lykke til snuppa mi.
Gammel 09-08-2011, 14:49   #5
Bella27
Supermedlem

Bella27 sin avatar

Bella27 er en kommende stjerneBella27 er en kommende stjerneBella27 er en kommende stjerne

Takk for svar jenter, dere er gode å ha.

Det er fast kontrakt og etter prøvetiden 6 måneder som går ut i slutten av oktober har jeg 3 måneder oppsigelse. Men syns likevell det er rart at jeg faktisk kan si opp å gå etter 14 dager. For en risk for arbeidsgiver da.

Føler meg litt bedre i dag, men gruer meg til i morgen og resten av uka.

Har fått kontaktet en hyggelig dame fra HR avd som er den eneste jeg stoler på i dette firmat om råd og veiledning. Vi hadde et lite telefon møte nå og skal mest sannsynlig møtes denne uken eller neste. Jeg ba om total forståelse om at dette var en uforpliktet samtale og kunn veiledning på råd og slikt. Det forstod hun og jeg håper det ordner seg. I følge henne var vist alle problemer til for å løses selv om de var så store som nå.

Så jeg får se da, håper det ordner seg, selv om jeg aldri kan stole på min sjef igjen. Om jeg skulle være så uheldig å måtte forsette å jobbe der.
usj....
Frys oktober 2012
2 ICSI mars 2013 :
Gammel 12-08-2011, 12:59   #6
Bella27
Supermedlem

Bella27 sin avatar

Nå har det skjedd mye rart i jobben min
Har vært i møte, på møte. Har hatt med meg verneombud og hele pakken.
For å gjøre saken kort jeg ble sykemeldt på grunn av arbeidsmiljø ( mobbing, sabbotasj) så nå søker jeg nye jobber, kan ikke jobbe der noe mer.

Ny dag og nye muligheter
Frys oktober 2012
2 ICSI mars 2013 :
Gammel 12-08-2011, 13:27   #7
Emerald
Supermedlem

Emerald sin avatar

Meldinger: 145
Emerald er på vei til noe stort.

Sender deg bare en og håper at du finner en jobb du trives med

Etter 15 PP uten hell ville Mannen skilles, og nå bærer det til Danmark på egenhånd. Lav AMH og høy FSH gjør at det haster!

1 IVF-D: 2 egg inn, kraftig blødning fra Rugedag 10, men svak fra Rugedag 15.. Altfor sen HCG stigning, var en ex.u som ble fjernet 6+0.

2 IVF-D: 2 egg inn, tydelig på Rugedag 14. Resultat: et lite mirakel født desember 2012
Emerald er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-08-2011, 13:33   #8
Ambivalente
Medlem

Medlem siden: Aug 2009
Meldinger: 156
Ambivalente er en ukjent størrelse akkurat nå.

Uff så leit.

Det er faktisk riktig at man i prøvetid har 14 dagers gjensidig oppsigelse hvis ikke annet er avtalt.

Håper du finner en bedre jobb et annet sted!
Ambivalente er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-08-2011, 21:35   #9
LivsGnist
Moderator

LivsGnist sin avatar

Sted: Sørlandet
Meldinger: 3,755
LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.LivsGnist har en aura rundt seg.

Sitat:
Opprinnelig postet av Bella27 Vis post
Nå har det skjedd mye rart i jobben min
Har vært i møte, på møte. Har hatt med meg verneombud og hele pakken.
For å gjøre saken kort jeg ble sykemeldt på grunn av arbeidsmiljø ( mobbing, sabbotasj) så nå søker jeg nye jobber, kan ikke jobbe der noe mer.

Ny dag og nye muligheter
Åååå... Så kjipt at det ikke ordnet seg.. Huff så ille med mobbing på jobben. Det må være tungt. Du er ihvertfall en fantastisk person!!! Det må du aldri tvile på! Jeg hadde også sykemeldt meg i ditt tilfelle. Man må ikke alltid ha fysiske skader for sykemelding. psykiske ting er vèl så gjeldende. Lykke til!! Jeg tror du finner en knalljobb nå.
Gammel 20-08-2011, 17:02   #10
Bella27
Supermedlem

Bella27 sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av LivsGnist Vis post
Åååå... Så kjipt at det ikke ordnet seg.. Huff så ille med mobbing på jobben. Det må være tungt. Du er ihvertfall en fantastisk person!!! Det må du aldri tvile på! Jeg hadde også sykemeldt meg i ditt tilfelle. Man må ikke alltid ha fysiske skader for sykemelding. psykiske ting er vèl så gjeldende. Lykke til!! Jeg tror du finner en knalljobb nå.
Tusen takk gnisten min, det er du også
Frys oktober 2012
2 ICSI mars 2013 :
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Øk sjansen for å lykkes med en Personlig Fruktbarhetscomputer (PFC)
Klikk her for mer info om Pearly, Ladycomp og Babycomp PFC.

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:26.