Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Infertilitet
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-04-2013, 20:54   #11
Siss
Seniormedlem

Siss sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Meldinger: 2,088
Siss er en kommende stjerneSiss er en kommende stjerne
Sv: Høy FSH, lave progseteronverdier...alt håp ute?

Sitat:
Opprinnelig postet av LivsGnist Vis post
Siss Har du tatt AMH prøve?
Nei, jeg har ikke det. Jeg ba om det da jeg var innom laben på legekontoret sist, men de sa jeg måtte innom sykehuset å gjøre dette, de hadde ikke utstyr til å få tatt den.
Jeg hadde legetime tre dager senere og planen var jo å be om å få tatt en sånn en, men så skjedde det noe på legekontoret, en pasient fikk et illebefinnende og til tross for en time venting, ble timen min avlyst og jeg fikk ikke spurt om det.
Legen stakk bare hodet ut av døra og ba om forlatelse og jeg ba om å bli henvis til gyn og det skulle hun.
Aner ikke om hun har husket det, men jeg skal til legen igjen nå på onsdag.
Får se hva vi kommer fram til da.

Åååh, jeg vil ikke at det skal være så mye styr.
Gammel 05-04-2013, 21:13   #12
LivsGnist
Moderator

LivsGnist sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Sted: Sørlandet
Meldinger: 5,511
LivsGnist vil raskt nok bli berømt.LivsGnist vil raskt nok bli berømt.LivsGnist vil raskt nok bli berømt.LivsGnist vil raskt nok bli berømt.LivsGnist vil raskt nok bli berømt.

Så irriterende! Men hva med å ta en telefon For å be om henvisning for å få tatt den? De på sykehuset fryser den ned før den sendes, så ikke prøven skal bli kunstig høy.

Er jo veldig greit med AMH prøve for å se hvordan det egentlig står til med eggreservene.
Gammel 06-04-2013, 16:27   #13
Fransiscka
VIP-medlem

Fransiscka sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: troms
Meldinger: 6,874
Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.

Hvis du mistenker at den ble feil pga stress kan det være lurt å ta en ny prøve.
Tror ikke du har vedvarende stress som vil gi vedvarende høyt resultat, eller at det er vits i å spise noe for å få ned verdien i seg selv.
Men det anbefales å ta den flere ganger, for å se om den virkelig er vedvarende høy da
Fransiscka er logget av   Svar med sitat
Gammel 06-04-2013, 20:23   #14
Siss
Seniormedlem

Siss sin avatar

Jeg vet jo ikke om jeg er så stressa eller ikke i grunnen. Men det har vært hektisk i lang tid her, og jeg har en jobb som jeg ikke vil ha og som ikke er særlig familivennlig når det kommer til arbeidstid, så jeg er muligens litt stressa pga dette.
Håpet er jo at vi skal få sistemann og så slutter jeg der jeg er nå og evt utdanner meg eller finner meg en deltidsstilling en stund, og også tar lengre perm etter endt fødselsperm. Meeen....
Gammel 07-04-2013, 16:30   #15
Fransiscka
VIP-medlem

Fransiscka sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: troms
Meldinger: 6,874
Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.

Prøvde dere lenge på jenta dere fikk i forfjor?
Bruker du cb eltester når du har positiv eltest?
Ble det tatt progesteronprøve i den charten fra februar som vises i linken din, der du får mensen på 11 dpo?

Jeg har så absolutt ikke troa på at alt håp er ute, og lurer jo på om det bare er lave progesteronverdier ute og går, men at du faktisk har el, iallfall innimellom. hadde du aldri hatt el, ville nok fsh vært enda høyere, mener jeg.
Skal nok bli enda en baby!
Fransiscka er logget av   Svar med sitat
Gammel 07-04-2013, 19:57   #16
Siss
Seniormedlem

Siss sin avatar

Vi prøvde overhodet ikke lenge på jenta vår. Jeg hadde brukt hormonspiral i 8 år!! da jeg tok den ut i siste del av april, og i juli samme år laga vi henne.

Jeg har nok brukt billigtester ja, men de har vært veldig positive, type mørklilla strek som er mye sterkere enn teststrek når de først har vært positive.

Det ble ikke tatt progesteronprøve i februar, men derimot i januar, da ble det tatt en progesteron et par dager etter at FF hadde satt EL, og den viste da 21ognoe, og da fikk jeg mensen 12 DPO.

Jeg ble litt glad når du skriver at du tror det blir baby!! Skal til fastlege på onsdag, og endelig få høre om hun har huska å henvise meg til gyn, og høre hva hun evt mener om prøvene hvis hun har noe grunnlag for å mene noe om de.
Gammel 08-04-2013, 12:17   #17
Siss
Seniormedlem

Siss sin avatar

Jeg lurer forresten på nytten av å drivev å tempe hvis tempingen min tilsynelatende ikke kan stoles på uansett? På alle chartene mine har jeg bekreftet EL med et ganske høyt tempehopp som faller igjen ved mens. Men blodprøven bekrefter ikke dette. Kanskje jeg likegodt kan parkere hele tempestyret da...?
Gammel 08-04-2013, 12:43   #18
Lillebuen
Seniormedlem

Lillebuen sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Meldinger: 1,642
Lillebuen er en kommende stjerneLillebuen er en kommende stjerne

Trenger du å endre noe opplegg nå før du går til legen da? Tenker det er fint å ha gjort det, blitt kjent med syklus og så kan du kanskje printe charten og ta med til gyn når du skal dit? Ville jeg ha gjort iallefall.

Sitat:
Opprinnelig postet av Siss Vis post

Jeg ble litt glad når du skriver at du tror det blir baby!! .
Ja tror ikke Fransiscka bare skriver det for å være hyggelig liksom

Heier på deg jeg, gi nå kroppen all den hjelp den trenger, (om den trenger noe får du mer vite hos gyn tenker jeg, fastleger er nå veldig allmenn praktikere) så tror jeg også det blir baby!

Lillebuen er logget av   Svar med sitat
Gammel 08-04-2013, 19:41   #19
Siss
Seniormedlem

Siss sin avatar

Jeg skal høre med fastlege om å få egen henvisning så jeg kan ringe rundt og høre vvor jeg kommer inn fortest. Ting tar tid.

Det har også dukket opp et nytt problem, det blir endringer i arbeistid framover, langt framover, noe som ikke er gunstig mtp familiesituasjonen min og det kan se ut som jeg må ut i et jobb-bytte raskere enn jeg trodde. Da vil i såfall babyplaner måtte skrinlegges. Jeg har ikke lyst å starte et nytt sted med å være borte lenge og jeg blir syk av å gå gravid så borte blir jeg. Aff.

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Øk sjansen for å lykkes med en Personlig Fruktbarhetscomputer (PFC)
Klikk her for mer info om Pearly, Ladycomp og Babycomp PFC.

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:24.