Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Klubber > Problemer > Lutealfasedefekt
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 30-09-2004, 16:17   #1
Piglet
Gjest

Meldinger: n/a
Spotting og graviditet

Hei,

Tenkte jeg skulle dele min erfaring med spotting i syklusen og det å bli gravid. Etter en oppsummering av alle syklusene mine den siste tiden ser jeg en klar sammenheng. Da jeg sluttet på p-piller før jeg fikk sønnen min hadde jeg mange måneder med flere dager med spotting før mens. Da syklusen ble normale med gjerne 1 dag med spotting og en ok lutealfaselengde ble jeg altså gravid. Også nå etter spontanaborten i uke 13 i februar gikk det 4-5 måneder med syklustull,spotting og en lutealfase som har variert veldig. Og når syklusen ble normal igjen ble jeg gravid igjen (men hadde en tidlig SA). Husker jeg tenkte at jeg ville prøve en måned til fordi syklusen begynte å bli stabil, og spottingen varte gjerne bare en 1-2 dager. Også de andre gangene jeg har blitt gravid har det vært i en periode med stabile sykluser, lite spotting, og en lutealfase på mer enn 12 dager.

Så hva tror dere andre er det noen sammenheng mellom spotting og graviditet ?

Svar med sitat
Gammel 03-10-2004, 16:49   #2
Elinblu
VIP-medlem

Elinblu sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 7,502
Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Spotting og graviditet

Hei Piglet!

Interessant å lese om dine erfaringer! Det ser jo ut til å styrke hypotesen om at slik premenstruell spotting kan være til hinder for graviditet. Jeg tror det har noe å si, men legene har delte meninger om dette.

Elinblu er logget av   Svar med sitat
Gammel 03-10-2004, 16:51   #3
Lillemy
Gjest

Hmmm, nå ble jeg litt . Denne mnd her spottet jeg fra onsdag - lørdag før mensen kom ...
  Svar med sitat
Gammel 03-10-2004, 16:54   #4
Elinblu
VIP-medlem

Elinblu sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 7,502
Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.Elinblu har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av lillemy22
Hmmm, nå ble jeg litt . Denne mnd her spottet jeg fra onsdag - lørdag før mensen kom ...
Ikke ta sorgene på forskudd, kjære Lillemy! Så lenge det går 10 dager eller mer fra EL før du begynner å spotte, tror jeg neppe det har noe å si. Det hele avhenger også av hvor mye man blør og hva som er årsaken (noe som dessverre ofte er vanskelig å fastslå). Jeg tror det sjelden blir problematisk før spottingen kommer opp i 4-5 dager eller mer.

Elinblu er logget av   Svar med sitat
Gammel 03-10-2004, 17:58   #5
Lillemy
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Elinblu
Det hele avhenger også av hvor mye man blør og hva (noe som dessverre ofte er vanskelig å fastslå). Jeg tror det sjelden blir problematisk før spottingen kommer opp i 4-5 dager eller mer.

Takk, Elinblu . Spotter nesten ikke noe ( pleier spotte ca 2 dg før mensen kommer)
Begynte å spotte ca 14 dager ++ etter ( antatt) EL - så da er det bare å håpe.
  Svar med sitat
Gammel 03-10-2004, 19:01   #6
Piglet
Gjest

Hei,

Jeg mente ikke å skremme noen med innlegget mitt Tenkte bare jeg skulle dele min erfaring jeg. Og det er jo ikke sikkert at dette gjelder alle, men for min del synes jeg at jeg ser en sammenheng. Men da snakker jeg om å spotte mange dager før mensen tar til, 4-5 dager eller mer slik som Elinblue skriver, å spotte en dag eller to dager før mens er vel ganske så normalt. Etter p-pille slutt hadde jeg også problemer med spotting midt i syklusen, som stoppet opp og begynte igjen 4-5 dager før mens.

lillemy22 : tror ikke du trenger å bekymre deg
Elinblue : tusen takk for at du oppklarte litt
  Svar med sitat
Gammel 04-10-2004, 17:43   #7
Lillemy
Gjest

Takk,Piglet ... Ble litt bekymra nå. Men siden jeg ikke pleier å spotte så lenge + at jeg har mer enn 10 dg lutealfase regner jeg med at det er andre grunner til at jeg ikke blir gravid .

Svar med sitat
Gammel 15-04-2009, 21:46   #8
Snuldra
Gjest

Blåser støv av denne gamle tråden jeg. Flere som har liknende erfaringer?

Fler som har erfaring med at man har spottet ganske mye etter p-pille-slutt, men at det har stabilisert seg etter en tid? Hvor lang tid har det gått for dere å komme tilbake i "normal" syklus?
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Øk sjansen for å lykkes med en Personlig Fruktbarhetscomputer (PFC)
Klikk her for mer info om Pearly, Ladycomp og Babycomp PFC.

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:01.