|
|
|
#1 |
|
Moderator
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Midt Norge
Meldinger: 3,122
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kjempe gode Muffins
Jeg lagde muffins en kveld som bare var kjempe gode saa jeg tenkte jeg skulle dele oppskriften med dere
Jeg har etter beste evne oversatt oppskrifta til norsk Pumpkin Chocolate Chip Muffins 4 Egg 7 dl mel 4.5 dl sukker 2 dl olje 1/2 teskje kanel 2 teskje natron 1 liten hermetisk boks gresskar 12 ounces med smaa sjokolade biter Bland egg og sukker, bland saa i resten Fyll muffin former 2/3 fulle Stekes paa 180 grader i ca 20 minutter
|
|
|
#2 |
|
Gjest
Meldinger: n/a
|
Sv: Kjempe gode Muffins
Gresskar? Det finnes vell ikke her i norge? Hørtes spennende ut!
|
|
|
|
#3 | |
|
Moderator
Sitat:
Det er veldig godt
|
|
|
|
#4 |
|
Gjest
|
Du kan få tak i gresskar i grønnsaksbutikker og invandrerbutikker. Kanskje litt dyrt???
|
|
|
|
#5 |
|
Gjest
|
sikkert ikke så veldig dyrt. jeg ofrer alt for gode muffins!!!
Siden du bor i texas, jeg ønsker å lage noe som heter angel food cake, men det trengs cake flour!!!!!!!1 det tror jeg ikke vi har i norge. er det veldig vanlig å bruke cake flur istedenfor all purpose flopur? (det er vel vanlig hvetemel) |
|
|
|
#6 | |
|
Moderator
Sitat:
|
|
|
|
#7 |
|
Gjest
|
ååå det var lurt! poet mel og bakepulver og mer væske!! den går jeg for!! nam! hr du smakt angel food cake??
|
|
|
|
#8 |
|
Gjest
|
Hørtes spennende ut det der. Skal prøves.
Ellers er disse enkle og gode. 4 dl hvetemel 1,5 dl sukker 3 store ts bakepulver 1 stor ts vaniljesukker 2-3 store ss kakao 2,5 dl melk 0,8 dl matolje (jeg bruker soya eller raps) 1 egg Vått og tørt blandes for seg før alt røres lett sammen.Ha gjerne i litt hakket sjokolade,ca 100 gram. (Mannen min har DILLA på hvit sjokolade i disse) Fyll i store muffinsformer og stek på 20 grader i 15-20 minutter. Du kan bruke små muffinsformer og, men da reduserer du steketida til 10-12 minutter. |
|
|
|
#9 |
|
Gjest
|
Heizann!
Alt det hørtes kjempe godt ut. Men typen min har eggeallergi, er det noe annet istede for egg jeg kan erstatte det med? |
|
|
|
#10 | |
|
Gjest
|
Sitat:
Lykke til!! Ellers er det ikke noe problem å få tak i gresskar her i Norge!! Hermetisk gresskar kan man selvsagt få hele året rundt, mens fersk gresskar er nok lettest å få tak i på høsten!! Vi pleier alltid å dyrke gresskar selv i hagen for å høste før vår årlige "Høst-takke-fest" (Haloween) |
|
|