|
|
|
#11 |
|
Gjest
Meldinger: n/a
|
Sv: Til utlandet når en er sykemeldt.
Legen din gir en erklæring om du med fordel kan reise utenlands under sykemeldingsperioden. Denne erklæringen leveres trygdekontoret og de avgjør om du får sykepenger under ferieoppholdet. Som regel gjør de det, så lenge legen anbefaler det. Hvis ikke, kan du ta sjansen på at du ikke trenger legehjelp på ferie. Skulle det skje, så taper du visst bare de ukene du er på ferie da. Det er jo sure penger..
|
|
|
|
#12 | |
|
VIP-medlem
Medlem siden: May 2005
Sted: Sørlandet
Meldinger: 9,178
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sitat:
Men legen kan vel også svare på dette dersom det skulle bli aktuelt. Men tusen takk for svar alle sammen!
|
|
|
|
#13 |
|
Gjest
|
Jeg har gjort det.
Men jeg fikk bekreftelse fra legen som jeg leverte til trygdekontoret og da fikk jeg dra, og samtidig utbetalt sykepenger og ferie tilgode. ![]() Men jeg har også blitt friskemeldt en annen gang for da mente legen at jeg kunne ta ut ferien og så ble jeg sykemeldt igjen. Det hjalp kanskje ikke så mye likevel.
|
|
|
|
#14 | |
|
Supermedlem
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 636
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sitat:
![]() I den artikkelen jeg henviste til sto det at kravene for å bli sykemeldt i ferien er strengere enn for perioder man jobber, derfor kan dette utgjøre forskjellen. Legen kan nok helt sikkert svare på dette. Lykke til!
|
|
|
|
#15 | |
|
Gjest
|
Sitat:
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Gjest
|
Sitat:
|
|
|
|
|
#17 |
|
Gjest
|
Jeg ville meldt i fra i alle fall... Utrolig kjedelig å måtte betale tilbake!
Var sykmeldt over lang tid (ikke pga graviditet, da riktignok), og vi skulle til syden. Legen min skrev på sykmeldingsdelen hun sendte til Trygdekontoret at varme/ferie var positivt for helsetilstanden min (og det var det virkelig, selv om det ikke var behandlingsreise). Det var ikke noe "big deal" - og jeg hørte ikke mer om det. |
|