Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om prøving > Økonomi, lovverk og rettigheter
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-05-2006, 12:05   #11
tondi
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Til utlandet når en er sykemeldt.

Legen din gir en erklæring om du med fordel kan reise utenlands under sykemeldingsperioden. Denne erklæringen leveres trygdekontoret og de avgjør om du får sykepenger under ferieoppholdet. Som regel gjør de det, så lenge legen anbefaler det. Hvis ikke, kan du ta sjansen på at du ikke trenger legehjelp på ferie. Skulle det skje, så taper du visst bare de ukene du er på ferie da. Det er jo sure penger..
  Svar med sitat
Gammel 24-05-2006, 12:11   #12
LilleK
VIP-medlem

LilleK sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Sørlandet
Meldinger: 9,178
LilleK har et ubeskrivelig bra rykte.LilleK har et ubeskrivelig bra rykte.LilleK har et ubeskrivelig bra rykte.LilleK har et ubeskrivelig bra rykte.LilleK har et ubeskrivelig bra rykte.LilleK har et ubeskrivelig bra rykte.LilleK har et ubeskrivelig bra rykte.LilleK har et ubeskrivelig bra rykte.LilleK har et ubeskrivelig bra rykte.LilleK har et ubeskrivelig bra rykte.LilleK har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av MorTy
Samtidig som jeg synes det høres rart ut at du skal trenge sykemelding i ferien fordi du skal ta ferien senere om du faktisk reiser på ferie i den perioden hvis du skjønner hva jeg mener? Ikke meningen å starte noen diskusjon på om du skal ha sykemelding eller ikke i ferien, men jeg vil tro trygdekontoret vil stille dette spørsmålet.
Nå er det jo ikke sikkert jeg får dette problemet en gang. For dette blir jo kun aktuelt dersom jeg er blitt gravid. Og det vil jo i tilfelle da virkel rart å først være sykemeldt, være friskmeldt i ferien for så evt å bli sykemeldt fra jobb igjen.
Men legen kan vel også svare på dette dersom det skulle bli aktuelt.

Men tusen takk for svar alle sammen!
født 02.07.10 kl 22.02
LilleK er logget av   Svar med sitat
Gammel 24-05-2006, 12:18   #13
Kavring
Gjest

Jeg har gjort det.
Men jeg fikk bekreftelse fra legen som jeg leverte til trygdekontoret og da fikk jeg dra, og samtidig utbetalt sykepenger og ferie tilgode.

Men jeg har også blitt friskemeldt en annen gang for da mente legen at jeg kunne ta ut ferien og så ble jeg sykemeldt igjen.

Det hjalp kanskje ikke så mye likevel.
  Svar med sitat
Gammel 24-05-2006, 14:55   #14
MorTy
Supermedlem

MorTy sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 636
MorTy er som en uslipt juvél.MorTy er som en uslipt juvél.MorTy er som en uslipt juvél.MorTy er som en uslipt juvél.MorTy er som en uslipt juvél.MorTy er som en uslipt juvél.MorTy er som en uslipt juvél.

Sitat:
Opprinnelig postet av LilleK
Nå er det jo ikke sikkert jeg får dette problemet en gang. For dette blir jo kun aktuelt dersom jeg er blitt gravid. Og det vil jo i tilfelle da virkel rart å først være sykemeldt, være friskmeldt i ferien for så evt å bli sykemeldt fra jobb igjen.
Men legen kan vel også svare på dette dersom det skulle bli aktuelt.
Du blir jo selvsagt gravid.

I den artikkelen jeg henviste til sto det at kravene for å bli sykemeldt i ferien er strengere enn for perioder man jobber, derfor kan dette utgjøre forskjellen. Legen kan nok helt sikkert svare på dette. Lykke til!

Etter 18 pp. startet vi på adopsjonsprosessen i prosjekt familieforøkelse i juli 2006.
Godkjent av BUFetat, ska adoptere fra Kina. Lid 28.05.07
MorTy er logget av   Svar med sitat
Gammel 24-05-2006, 19:32   #15
OleBrom24
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Kavring

Men jeg har også blitt friskemeldt en annen gang for da mente legen at jeg kunne ta ut ferien og så ble jeg sykemeldt igjen.
Jeg tror arbeidsgiver vil bli mer tilfreds med at du går å får en tillatelse til å reise utenlands i steden for å friskmelde deg og så sykmelde deg igjen. De må jo betale de første 16 dagene av sykeprioden og da må de jo gjøre d to ganger,vis du skjønner hvaa jeg mener.Men er ingen ekspert på området akkurat. Lykke til...
  Svar med sitat
Gammel 30-05-2006, 17:30   #16
OleBrom24
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av tondi
Legen din gir en erklæring om du med fordel kan reise utenlands under sykemeldingsperioden. Denne erklæringen leveres trygdekontoret og de avgjør om du får sykepenger under ferieoppholdet. Som regel gjør de det, så lenge legen anbefaler det. Hvis ikke, kan du ta sjansen på at du ikke trenger legehjelp på ferie. Skulle det skje, så taper du visst bare de ukene du er på ferie da. Det er jo sure penger..
Da har jg kommet i samme situasjon selv..... spurte legen i dag hva jg skulle gjøre, og når jg skal ringe for å forlenge sykemeldingen skulle jg bare si ifra at jg skulle til syden,slik at legen fikk skrevet d på sykemeldingen (den delen TK skal ha) at d ikke førte til forverring av sykdom og at jg hadde godt av d. Jg har en super lege.
  Svar med sitat
Gammel 08-06-2006, 01:38   #17
Noria
Gjest

Jeg ville meldt i fra i alle fall... Utrolig kjedelig å måtte betale tilbake!

Var sykmeldt over lang tid (ikke pga graviditet, da riktignok), og vi skulle til syden. Legen min skrev på sykmeldingsdelen hun sendte til Trygdekontoret at varme/ferie var positivt for helsetilstanden min (og det var det virkelig, selv om det ikke var behandlingsreise). Det var ikke noe "big deal" - og jeg hørte ikke mer om det.
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Øk sjansen for å lykkes med en Personlig Fruktbarhetscomputer (PFC)
Klikk her for mer info om Pearly, Ladycomp og Babycomp PFC.

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:33.