Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Syklusen
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 30-10-2006, 20:43   #1
Meredith
Gjest

Meldinger: n/a
Syklusen etter p-pillebruk

Det er 2 måneder siden jeg sluttet på p-piller etter å ha brukt de i nesten to år og syklusen har i grunn kommet i normal gjenge. En syklus på 28 dager og en på 26. Positiv persona midt i syklusen begge ganger. Men, mensen har bare vart 3-4 ganger begge ganger, mot vanlig 5-7 dager. Sånn var det da vi prøvde sist også, i starten var mensen kortere og så ble de gradvis lengre.

Jeg har tenkt at siden mensen er i gjenge så er kroppen tilbake i normal gjenge, men kanskje det ikke er sånn allikevel? P-piller gjør jo mer enn å stoppe eggløsningene. Kanskje det ikke er mulig for meg å bli gravid før jeg er helt tilbake til det gamle, vanlige? Kanskje var det derfor det tok 10-11 pp sist (selv om jeg fikk igjen mensen med en gang)?

Noen som vet noe om dette? Eller har noen meninger/ erfaringer?

Er uvant og spennende å være prøver igjen - derfor jeg spør så mye..
  Svar med sitat
Gammel 30-10-2006, 20:48   #2
Migica
VIP-medlem

Migica sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Oppland
Meldinger: 7,277
Migica har en strålende fremtid.Migica har en strålende fremtid.Migica har en strålende fremtid.Migica har en strålende fremtid.Migica har en strålende fremtid.Migica har en strålende fremtid.Migica har en strålende fremtid.Migica har en strålende fremtid.Migica har en strålende fremtid.Migica har en strålende fremtid.Migica har en strålende fremtid.
Sv: Syklusen etter p-pillebruk

Da jeg sluttet med p-piller (yasmin) tok det 2 1/2 måned før tanta kom tilbake. Så hadde jeg en syklus på 32 dager og trodde alt var i orden igjen. Men nå har det gått 72 dager siden hun viste seg sist.. Skal til utredning i slutten av november..

Så det er nok ganske forskjellig ja..
Gammel 04-11-2006, 00:31   #3
snowduck
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Migica
Da jeg sluttet med p-piller (yasmin) tok det 2 1/2 måned før tanta kom tilbake. Så hadde jeg en syklus på 32 dager og trodde alt var i orden igjen. Men nå har det gått 72 dager siden hun viste seg sist.. Skal til utredning i slutten av november..

Så det er nok ganske forskjellig ja..
Jeg slutta med pilla i august i fjor etter og ha brukt den i 3 år..i begynnelsen var den forsåvidt grei, hadde syklus på max 5 uker, men så varierte den veldig, alt fra 4 uker til 10 uker.. I august begynte jeg gå i soneterapi, og etter det har syklusen vært riktig hele tiden..
  Svar med sitat
Gammel 04-11-2006, 08:03   #4
Migica
VIP-medlem

Migica sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Oppland
Meldinger: 7,277
Migica har en strålende fremtid.Migica har en strålende fremtid.Migica har en strålende fremtid.Migica har en strålende fremtid.Migica har en strålende fremtid.Migica har en strålende fremtid.Migica har en strålende fremtid.Migica har en strålende fremtid.Migica har en strålende fremtid.Migica har en strålende fremtid.Migica har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av snowduck
Jeg slutta med pilla i august i fjor etter og ha brukt den i 3 år..i begynnelsen var den forsåvidt grei, hadde syklus på max 5 uker, men så varierte den veldig, alt fra 4 uker til 10 uker.. I august begynte jeg gå i soneterapi, og etter det har syklusen vært riktig hele tiden..
Og du har eggløsning? Kanskje verdt å prøve ja?
Gammel 05-11-2006, 22:08   #5
snowduck
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Migica
Og du har eggløsning? Kanskje verdt å prøve ja?
ja, jeg har eggløsning ja Men dessverre ikke blitt gravid enda..
Jeg har stor tro på soneterapi, virkelig verdt et forsøk.. For noen år tilbake når jeg var plaget veldig av astma gikk jeg hos soneterapi, ble helt kvitt det..ikke brukt medisin for det siden den gang..

Lykke til!
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Øk sjansen for å lykkes med en Personlig Fruktbarhetscomputer (PFC)
Klikk her for mer info om Pearly, Ladycomp og Babycomp PFC.

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:28.