Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hus, hjem og hobby
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-08-2008, 17:14   #1
Charmed
Supermedlem

Charmed sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Sted: Midt Norge
Meldinger: 877
Charmed er som en uslipt juvél.Charmed er som en uslipt juvél.Charmed er som en uslipt juvél.Charmed er som en uslipt juvél.Charmed er som en uslipt juvél.Charmed er som en uslipt juvél.Charmed er som en uslipt juvél.Charmed er som en uslipt juvél.
Sengegavel

Jeg har lyst å lage meg en sengegavel...noen som har noen enkle tips? Har funnet stoff å ha på,og skumgummi madrass,men syns det virker så vanskelig å lage selve platen...
Gammel 08-08-2008, 18:28   #2
meiose81
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Sengegavel

Så en kjempefin hjemmelagd sengegavl i ett blad, de hadde bare tatt ei gammel dør (sånn med to innskjærte firkanter i vet du, oppe og nede), malt den og satt bak senga. Jeg skal ha en sånn, men vil lage fyll inni de firkantene, med ett fint stoff! Ble det dårlig forklart eller???!
  Svar med sitat
Gammel 08-08-2008, 18:31   #3
Charmed
Supermedlem

Charmed sin avatar

Charmed er som en uslipt juvél.Charmed er som en uslipt juvél.Charmed er som en uslipt juvél.Charmed er som en uslipt juvél.Charmed er som en uslipt juvél.Charmed er som en uslipt juvél.Charmed er som en uslipt juvél.Charmed er som en uslipt juvél.

Sitat:
Opprinnelig postet av meiose81 Vis post
Så en kjempefin hjemmelagd sengegavl i ett blad, de hadde bare tatt ei gammel dør (sånn med to innskjærte firkanter i vet du, oppe og nede), malt den og satt bak senga. Jeg skal ha en sånn, men vil lage fyll inni de firkantene, med ett fint stoff! Ble det dårlig forklart eller???!
Åh!! det hørtes jo kjempelurt ut da!! skal faktisk skifte ut soveromsdøra....da ville jeg ha delt den i 2,for vil ikke ha sånn kjemestor.Så kjøper jeg en tynn skumgummi madrass å legger mellom døra og stoffet....Har funnet stoff jeg da..kjøpte et brunt og turkis sengetøy på KID med litt mønster,det var kjempefint og ikke så dyrt som det er med stoff Takk og det var ikke dårlig forlart!
Gammel 08-08-2008, 18:39   #4
meiose81
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Håper Vis post
Åh!! det hørtes jo kjempelurt ut da!! skal faktisk skifte ut soveromsdøra....da ville jeg ha delt den i 2,for vil ikke ha sånn kjemestor.Så kjøper jeg en tynn skumgummi madrass å legger mellom døra og stoffet....Har funnet stoff jeg da..kjøpte et brunt og turkis sengetøy på KID med litt mønster,det var kjempefint og ikke så dyrt som det er med stoff Takk og det var ikke dårlig forlart!
  Svar med sitat
Gammel 08-08-2008, 19:51   #5
Teeny
Hjelpeadmin

Teeny sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Meldinger: 8,775
Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi laget sengegavl ved å spikre en ramme av tynne lister, og så festet vi en tynn sponplate på rammen. Skar til padding (skumgummimadrass) og trakk med stoff som vi stiftet på baksiden. Enkelt og greit
Enda en hjemmesnekret
født aug '13
Ferdig.
Teeny er logget av   Svar med sitat
Gammel 08-08-2008, 19:54   #6
Charmed
Supermedlem

Charmed sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Teeny Vis post
Vi laget sengegavl ved å spikre en ramme av tynne lister, og så festet vi en tynn sponplate på rammen. Skar til padding (skumgummimadrass) og trakk med stoff som vi stiftet på baksiden. Enkelt og greit

Det var jo også veldig smart og enkelt har du laget den stor da?
Gammel 26-08-2008, 09:05   #7
Kates
Supermedlem

Kates sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Meldinger: 506
Kates er en kommende stjerneKates er en kommende stjerne

Sitat:
Vi har laget sengegavel selv.
Kjøpte en ekstra lengde av de nye gardinene. Skal til en sponplane, limte på skumgummi, trakk stoffet rundt og stiftet det fast på baksiden.
Det ser rålekkert ut. Synes jeg da. Og ekstra gøy at det matcher gardinene. (Det er slikt et fantastisk stoff som gjør at det tar litt tid før man oppdager det, eller ville jeg syntes det ble litt mye...hehe)
Den er ca 180 i lengden og 100 eller 120 i høyden.... Ikke at jeg tør si det helt sikkert men....
Hadde lyst til å ta bilde og vise her, men mannen sa nei. Ville ikke at jeg skulle utlevere "hekkeplassen" for mye tror jeg...hahaha
Kates er logget av   Svar med sitat
Gammel 30-11-2008, 16:56   #8
Blazingstar
Gjest

Har dere knapper på sengegavlene, hvordan festes de isåfall?

Noe slik som dette: http://www.katyelliott.com/blog/uplo...ard-771426.jpg
  Svar med sitat
Gammel 30-11-2008, 22:45   #9
Teeny
Hjelpeadmin

Teeny sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Meldinger: 8,775
Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.Teeny har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Beklager, så ikke denne før nå.

Den måler 200x60x11, og dekker kun veggen ovenfor sengen.

Sitat:
Opprinnelig postet av Blazingstar Vis post
Har dere knapper på sengegavlene, hvordan festes de isåfall?
Vi har ikke knapper på vår, og vet ikke helt hvordan du skal få festet dem evt

Sånn ser forøvrig vår gavl ut (masse annet på bildet da det ble tatt i en helt annen setting):
Enda en hjemmesnekret
født aug '13
Ferdig.
Teeny er logget av   Svar med sitat
Gammel 01-12-2008, 18:29   #10
Blazingstar
Gjest

Så fin seng og sengehimmel dere har!
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Øk sjansen for å lykkes med en Personlig Fruktbarhetscomputer (PFC)
Klikk her for mer info om Pearly, Ladycomp og Babycomp PFC.

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:26.